نمونه هایی از عکاسی بافت

برای انتخاب یک سوژه و عکس گرفتن از بافت لازمه ابتدا عکس های در این زمینه نگاه کنید قبل از اینکه در هر زمینه ای عکاسی کنید بوط مثال عکاسی طبیعت تصاویری با همان سوژه که قصد عکس گرفتن دارید تماشا کنید چون این کار باعث می شود که ذهن شما را برای یک عکاسی خلاقانه آماده کند.

در این سوژه عکاسی یعنی عکاسی از بافت من به سوژه ای که در (رودخانه دربند تهران) که به ظرفی برخورد کردم که مدتها بود بر اثر شرایط جوی محیط زنگزده بود و در ابتدا فکر نمی کردم که بتوانم عکس های خوبی را از این وسیله بگیرم. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرده وقتی می خواهیم از سوژه ای عکس بگیریم از جهات مختلف به آن نگاه کنیم و از زوایای مختلف عکس های متععد را از آن بگیریم اینطور باعث می شود تا بتوانیم کادر بندی مناسب خود را پیدا کنیم.



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 12 آذر 1396 | 8:40 | نویسنده : حمید حسینی |

ویلیام پاتینو، عکاس طبیعت استرالیایی، در مقاله ای در مجله اینترنتی Bored Panda  درباره ی مبارزه اش با بیماری افسردگی می گوید. او می نویسد: «در عمق وجودم، خلاء حس می کردم که بصورت ناگهانی سر برافراشت و آنگاه خودم را در مطب دکتر و با بیماری افسردگی یافتم. زندگی برایم رنگ و نور باخته بود. دیگر هیچ چیزی برایم جذاب نبود. در مکانی تاریک و ترسناک قرار گرفته بودم که حتی دلیل آن را نمی دانستم.»

ویلیام، در سفری که در تعطیلات با همسرش به اروپا داشت، به عکاسی با دوربین DSLR ای که با خود برده بودند علاقمند شد. در طی پرواز از استرالیا، او دفترچه راهنمای دوربین را مطالعه کرد، و در سفر آنچه را یاد گرفته بود به کار برد. بعد از سفر، دوربین را کنار گذاشت. مدتی بعد، ویلیام با دیدن عکس هایی از طبیعت در اینستاگرام، از آنها الهام گرفت. او دوربین فراموش شده را بیرون آورد و یک طلوع آفتاب را عکاسی کرد و «عاشق عکاسی از طبیعت شد.»

من واقعا نسبت به عکاسی و اینکه باعث شد به دنیا نگاه متفاوتی داشته باشم، علاقمند شدم. عکاسی زمانی به زندگی من وارد شد که بیشترین نیاز را به آن داشتم و فکر میکنم به همین دلیل است که تا این حد به آن علاقمند شدم. کتاب و مقالات آنلاین زیادی خواندم و از اشتباهاتم درس گرفتم. فقط دوست داشتم در طبیعت باشم، و این گونه روزهایم را به سر می بردم.



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 15 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

گرگ اندرسون (Greg Anderson) | چرا پروژه های شخصی مهم اند؟

من National Beard and Mustache Championships (رقابت های ملی ریش و سبیل) رو اولین بار تو یک روزنامه محلی توی Las Vegas دیدم، جایی که الان زندگی میکنم. من رقابت های سال ۲۰۱۲ رو از دست دادم در صورتی که فقط یا روز ازش گذشته بود و فاصله ی من تا اونجا یکی دو مایل بیشتر نبود، پس واضح و مبرهنه که خودزنی میکردم!

 


برچسب‌ها: "لایتینگ"سبیل"

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 22 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

آنقدر به دنیای رنگی اطراف‌مان و دوربین‌های پیشرفته در درستمان بی‌توجه بوده‌ایم که گاهی فراموش می‌کنیم روزگاری عکس‌ها در سیاهی و سفیدی غرق شده بودند. سالیان سال تلاش‌های بسیاری شد، آزمون‌ها و خطاهای بسیاری انجام شد تا بتوانیم روزی عکس‌هایی را خلق کنیم که دقیقا همرنگ چیزی باشند که در مقابل چشمان‌مان می‌بینیم. در این مقاله نگاهی به اولین عکس‌های رنگی از انگلستان خواهیم داشت که با روش فتوکروم در عصر ویکتوریا گرفته شده‌اند.

 این عکس‌ها در اوج امپراتوری بریتانیا و انقلاب صنعتی در سال ۱۲۶۸ از گوشه و کنار انگلستان ثبت شده‌اند که جذابیت‌های شهری، طبیعت زیبا و سبک زندگی مردم آن زمان را به خوبی نشان می‌دهد.


برچسب‌ها: "ویکتوریا"برایتون"وینست"دربی"شایر"دوون"برج"نیوتون"ابوت"کورنوال"

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 29 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

به کدام ورزش علاقه مندید؟

آیا تا به حال اتفاق افتاده است که کاری خارق العاده انجام داده باشید، اما امکان ثبت آن تصاویر عملا میسر نبوده باشد؟ آیا هیجان و ماجراجویی مرزی مشخص دارد؟


GoPro HD HERO نام دوربین فیلم برداری جدید شرکت آمریکایی GoPro است که اختصاصا برای ورزشکاران و ماجراجویی طراحی شده است. این دوربین مقام پرفروش ترین دوربین ورزشی جهان را در اختیار دارد. همچنین توسط بسیاری از موسسات و نشریات معتبر به عنوان برترین دوربین ورزشی موجود انتخاب و تحسین شده است.


این دوربین با ظاهری نامتعارف، اما کاملا حرفه ای، شما را به دنیای ورزش و ماجراجویی دعوت می کند. فریب ظاهر ساده و مکعبی شکل آن را نخورید. به شما قول می دهیم GO Pro Hero فقط یک دوربین نیست، این وسیله همه آنچه را که برای ثبت لحظات ماجراجویانه و ورزشی به آن نیاز دارید فراهم می کند.


 


برچسب‌ها: "پاراگلایدر"اسکی"کایت"قایق"

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 8 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

با توجه به اینکه اکثر خانم های جوان این روز ها به ورزش علاقمند هستند و تا حدی در بین مدلهای جوانی که برای عکاسی مراجعه می کنند,  علاوه بر ظرافت و زیبایی,  بدن عضلانی نیز دیده میشود,  بد نیست چند تا نکته را در این رابطه بیان کنیم.
هرگز از دیدن یک مدل خانم با دستها و پاهای عضلانی شگفت زده نشوید,  شما به عنوان یک هنرمند حرفه ای  باید بدانید که از چه اصول و روشی در این شرایط پیروی کنید,  روز گذشته از عکاسی بانوان مسن تر صحبت کردیم,  امروز در رابطه با بانوان جوان و ورزشکار صحبت می کنیم.


نکته اول
عضلات را منقبض نکنید.


ما در اینجا عکاسی ورزشی انجام نمی دهیم,  نیازی به نشان دادن حجم و قدرت عضلات نداریم,  یک بانوی ورزشکار,  علاوه بر عضلات قوی,  ظرافت و زیبایی هایی همچون سایر بانوان دارد که باید با هنر خود آنرا به تصویر بکشیم,
پس در قدم اول,  از مدل خود بخواهید هرگز عضلات خود را منقبض نکند,  ورزشکار ها علاقه دارند


برچسب‌ها: "خطوط"انحنای"

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 1 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

 

 

مد M در دوربین چیست؟

 

در خیلی از دوربین ها بنابر استفاده کاربر آماتور از مدهای اتومات و نیمه اتومات استفاده میکنند و البته در دوربین های که وارد عرصه بازار حرفه ای میشوند مد منوال را تعبیه میکنند چون یک عکاس حرفه ای دوربین را خود تنظیم میکند و منتظ جبران اشتباهات دوربین نمیشود

دوربین بر اساس سیستم نورسنجی خاصی که دارد در همه جا جواب درستی به عکاس نخواهد داد و تازه موقعی هم هست که عکاس قصد خاصی برای گرفتن یک عکس خلاقانه دارد که از تنظیمات خاص خود استفاده میکند در مد منوال کلیه تنظیمات دوربین را عکاس انجام میدهد تا به خواسته خود برسد.

منبع مطالب : http://majidnasiri.ir

 

 

 


برچسب‌ها: \"مد\"آماتور\"منوال\"

تاريخ : دو شنبه 27 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

در دوربينهاي حرفه اي چهار حالت براي نورسنج در نظر گرفته شده است كه متناسب با شرايط عكاسي ميتوان از آنها استفاده كرد. 

معدلگيري با تأکيد مرکزي (center weighted Metering) در اين حالت تمام كادر مورد نورسنجي قرار ميگيرد؛ به طوري كه حدود 70 درصد نورسنجي از مركز كادر و مابقي از باقيمانده كادر صورت ميگيرد.

 

ماتريسي (Evaluative Metering) در اين حالت، نورسنج دوربين وضعيت كلي كادر را براساس الگويي از پيش تنظيم شده ارزيابي و نورسنجي ميكند.

 
محدود (Partial metering) در اين روش نورسنج قسمت محدودي در وسط كادر كه چيزي حدود 10 درصد از كل كادر است را مورد ارزيابي و نورسنجي قرار ميدهد. استفاده از اين حالت در عكسبرداري پرتره نتايج دقيقتري را همراه خواهد داشت. نكته: براي اينكه نورسنجي دقيقتر باشد ميتوانيد به سوژه نزديك شده، نورسنجي را انجام دهيد
تا نور متفاوت پس زمينه در نورسنجي تأثيري نداشته باشد. 
 
نقطه اي (spot metering) در اين روش نورسنج، دايرهاي در وسط كادر كه حدود 3 درصد از كل كادر است را مورد ارزيابي قرار ميدهد. از اين حالت براي صحنه هايي كه داراي كنتراست بالايي هستند و يا سوژه هايي كه به عكاس دور هستند استفاده ميشود.
 
منبع مطالب : http://majidnasiri.ir

 


برچسب‌ها: \"weighted\"Metering\"Evaluative\"Partial\"spot\"

تاريخ : دو شنبه 20 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

1. دوربين را در حالت Manual) M) قرار دهيد و از حالتهاي اتومات P/TV/AV بپرهيزيد؛

چون در اين حالتها نوردهي براساس نورسنجي دوربين صورت ميگيرد و چون نورسنج دوربين نور فلاش را نميبيند، نميتواند نورسنجي صحيحي انجام دهد. از اين رو، در نوردهي دچار اشتباه ميشود.

2. سرعت شاتر

در استوديوي عكاسي به دليل استفاده از نور فلاش، سرعت شاتر نقشي در نوردهي ندارد؛ چون اكثر فلاشها در سرعتي بالاتر از 1/1000 ثانيه تخليه ميشوند. بنابراين، بالاترين سرعت يعني سرعت سينك دوربين را انتخاب كنيد تا در موقع لرزش دست و حركت سوژه، اثر مخربي در عكس باقي نماند. سرعت سينک: حداكثر زماني را كه دو پرده موجود در شاتر در حالتي قرار ميگيرند كه كل سنسور در معرض نور واقع ميشود را سرعت سينك دوربين با فلاش ميگويند. (اين سرعت در دوربينهاي مختلف متفاوت است).

3. دريچه ديافراگم

باتوجه به عمق ميدان مورد نظر و ميزان نوري كه براي يك اكسپوز مناسب نياز داريد ميتوانيد از ديافراگم استفاده كنيد. (سعي كنيد براي بالاو پايين آوردن نوردهي از درجه قدرت فلاش استفاده كنيد).

4. حساسيت سنسور

براي جلوگيري از نويز در عكس از حساسيتهاي ISO پايين استفاده كنيد.

5. دماي رنگ نور

(تراز سفيدي) دماي رنگ نور بيشتر فلاشهاي حرفهاي معادل دماي رنگ نور سفيد يا همان نور روز است. از اين رو، سطح تراز سفيدي دوربين را در حالت Daylight يا معادل 5500 كلوين قرار دهيد.

6. حالت نورسنج

دوربين به دليل اينكه دوربين هنگام عكسبرداري با فلاش نميتواند نورسنجي كند حالتهاي مختلف نورسنج غيرقابل استفاده هستند.

 

 

منبع مطلب : http://majidnasiri.ir


برچسب‌ها: "اتومات"نورسنجی"سینک"

تاريخ : دو شنبه 13 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

Prophoto RGB : 

داراي فضاي رنگي وسيعتري نسبت به محدودة ديد انسان است كه ميتواند رنگها (سبز و آبي) را با كيفيت و اشباعي بالا  ثبت كند. كه اين امر مستلزم آگاهي كامل از فضا و در اختيار داشتن مانيتور و دستگاه چاپ مناسب است.

LAB : 

داراي نزديكترين فضاي رنگي نسبت به محدوده ديد انسان است.

Adobe RGB : 

اگر به دنبال ثبت عكسي با فضاي رنگي بالايي هستيد تا بتوانيد بدون اينكه آثار مخربي بر روي تصوير برجا بگذارد آن را ويرايش و چاپ كنيد، از فضاي رنگي Adobe RGB استفاده كنيد. البته بايد توجه داشته باشيد كه از مانيتورها و دستگاههاي چاپگري استفاده كنيد كه بتواند اين فضاي رنگي را پشتيباني كند.

sRGB : 

در موارد زير ميتوانيد از فضاي رنگي sRGB استفاده كنيد:

1. اگر ميخواهيد تصويري را كه ثبت كردهايد با يك پرينتر خانگي يا يك دستگاه چاپ معمولي چاپ كنيد.

2. اگر ميخواهيد تصويري براي وب تهيه كنيد. 


برچسب‌ها: "Prophoto"sRGB"

تاريخ : دو شنبه 6 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

در عکاسی خیابانی و اساساً هر زمینه‌ای از عکاسی، انتخاب ابزار مناسب یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در رسیدن به یک نتیجه مطلوب به حساب می‌آید. در همین رابطه قصد داریم در ادامه بهترین لنزهای عکاسی خیابانی را برشمریم. هر چند خیلی از عکاسان خیابانی موبایل یا دوربین‌های کامپکت برای عکاسان خیابانی را به کار می‌گیرند، ولی در این مطلب دوربین‌‌های با قابلیت تعویض لنز و لنز‌های پرایم مناسب برای آن‌‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

چرا یک لنز پرایم یا فاصله کانونی ثابت؟

اکثر عکاسان خیابانی از لنز‌های پرایم در عکاسی خیابانی استفاده می‌کنند. لنز‌های پرایم فاصله قانونی ثابتی دارند و از قابلیت زوم برخوردار نیستند. در عوض برای ترکیب‌بندی و انتخاب کادر باید موقعیت خود را نسبت به سوژه عقب یا جلو ببریم. هر چند این وضعیت در لنز‌های پرایم محدودیت‌هایی را برای عکاس به همراه می‌آورد ولی مزایای زیادی نیز دارد.

لنز‌های پرایم معمولاً از ابعاد جمع‌ و جور و وزن کمی برخوردار هستند. سبک و کوچک بودن دوربین در عکاسی خیابانی یک ویژگی بسیار مهم به حساب می‌آید. به علاوه لنز‌های پرایم عموماً با توجه به کار رفتن المان‌های کمتر، نور بیشتری را از خود عبور داده و تصویر واضح‌تری را ارائه می‌دهند. این نوع لنزها در مقایسه با لنز‌های زوم از سرعت بیشتر و حداکثر بازشدگی دهانه دیافراگم بیشتری برخوردار هستند. به لطف این ویژگی می‌توان به عمق میدان‌های کمتری در تصویر دست یافت که در عکاسی خیابانی امری ایده‌ال است و می‌توان سوژه را از بک‌گراند شلوغ خود کاملاً جدا کرد.

و برتری‌های لنز‌های پرایم، امکان عکاسی روی دست و بدون نیاز به افزایش زیاد ایزو اشاره کرد. با توجه به حداکثر بازشدگی کمتر از F2 در لنز‌های پرایم، می‌توان در شرایط کم‌نور هم عکس‌هایی با روشنایی و وضوح مطلوبی را به ثبت رساند.

بهترین فاصله کانونی برای عکاسی خیابانی چیست؟

در عکاسی خیابانی کدام لنز بهتر است؟ آیا باید از لنز ۵۰ میلی‌متر استفاده کرد یا ۳۵ میلی‌متر؟ نظر‌ها در این رابطه متفاوت است. ولی در واقع عکاسی خیابانی به لنز‌هایی با این فاصله کانونی محدود نمی‌شود و خیلی از عکاسان خیابانی حرفه‌ای از لنز‌هایی با فواصل کانونی دیگر استفاده می‌کنند.

لنز‌های واید با فاصله کانونی کمتر از ۳۵ میلی‌متر

استفاده لنز‌های واید با فاصله کانونی کمتر از ۳۵ میلی‌متر در عکاسی خیابانی کمی مشکل به نظر می‌رسد. هر چند برای گرفت پرتره‌های محیطی می‌توان از این لنز‌ها استفاده کرد و برای عکاسی متداول خیابانی بیش از حد باید به سوژه نزدیک شد و همین در روند کار تأثیر می‌گذارد. با این وجود خیلی‌ها لنز ۲۴ میلی‌متری را برای عکاسی خیابانی مناسب می‌دانند. ولی بهتر است که یک فاصله منطقی با سوژه حفظ شود تا هم خود عکاس و هم فردی که دارد عکاسی می‌شود احساس


برچسب‌ها: "کامپکت"دیستورشن"Voigtlander"

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 3 آذر 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.