مقایسه حالت های A-TTL و E-TTL و E-TTL II در فلاش های Canon

فلاش Hotshoe درحالت نورسنجی اتوماتیک (TTL)
منطور از TTL یا Through The Lens یعنی دوربین و فلاش صجنه ای که توسط لنز کادر بندی شده است را بررسی کرده و اندازه خروجی فلاش را تنظیم می کند.
نور سنجی اتوماتیک در سیستم Canon ابتدا TTL بود، بعد مدل پیشرفته تر A-TTL یا Advanced  TTL  ارائه شد سپس بعد از آن، این سیستم کمی بهبود پیدا کرد و به E-TTL تبدیل شد یا Evaluative TTL  (بصورت ماتریسی) و در سال 2004 نسخه دوم E-TTL یا E-TTL II  ارائه شد که در حال حاضر اکثر دوربین ها و فلاش ها این مد را پشتیانی می کنند.

 

منظور از Main Light و Fill Light چیست ؟

در حالت TTL الگوریتم های نور سنجی فلاش در بیشتر حالت ها تلاش می کند که نور فلاش نور اصلی صحنه نباشد. ( یعنی فقط اثر فلاش در عکس ثبت شده باشد و  نور فلاش به نور محیطی کمک کند تا نور کلی عکس بهتر شود.)

این تصمیم گیری بر چه مبنایی است؟
بر مبنای Exposure Value کل صحنه
در عکاسی، EV  به تمامی ترکیباتی از Shutter Speed و Aperture Value که Exposure مشابه ای را نتیجه دهند، اشاره می کند. در دهه ی 60 میلادی،  Friedrich Deckel که یک شاتر ساز آلمانی بود، اقدامی برای ساده تر کردن انتخاب بین ترکیبات هم نتیجه در تنظیمات دوربین نمود.
Exposure Value  برای مشخص کردن فواصل (Intervals) روی محور خطی اکسپوژر دوربین ها نیز بکار می رود.  فرمولی برای محاسبه  EV به شرح زیر وجود دارد :

در این فرمول، N همان F-NUMBER  و t همان زمان نوردهی بر حسب ثانیه است.

 


برچسب‌ها: \"ATTL\"ماتریسی\"اکسپوژ\"

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 6 بهمن 1395 | 8:8 | نویسنده : حمید حسینی |

سه نکته برای عکس گرفتن از پشت شیشه

آیا شما در هنگام عکاسی از باغ وحش های محلی یا موزه ها با درخشندگی زیاد و یا انعکاس در شیشه مشکل دارید؟ این مشکل یک مساله عمومی است که خوشبختانه راه حل دارد.
ما در ادامه این مطلب آموزشی 3 نکته مفید برای گرفتن عکس هایی واضحتر و شفاف تر از پشت شیشه به شما پیشنهاد می کنیم.


1) راه اشتباه
هنگامی که شما با فاصله از شیشه عکاسی می کنید، لکه و چرک کاملاً قابل مشاهده است. پس تا جایی که می توانید به سطح شیشه نزدیک شوید. سعی کنید تا حد امکان نسبت به سطح شیشه کاملاً مستقیم و عمود بر سطح آن باشید. هنگامی که نسبت به شیشه زاویه داشته باشید انعکاس شدیدتر می شود.


برچسب‌ها: "هود"زاویه"انعکاس"

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 5 بهمن 1395 | 8:51 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.