اگر شما هم سرانجام تصمیم گرفته‌اید کیفیت تصاویر خود را ارتقا داده و یک دوربین عکاسی خریداری کنید شاید میان خرید یک DSLR یا یک دوربین بدون آینه شک داشته باشید. در این مطلب قصد داریم شما را در انتخابتان راهنمایی کنیم.

در طول تاریخ سوالاتی این چنین همیشه مطرح شده‌اند. مثلا هنگامی که نوت‌بوک‌ها تازه به بازار آمده بودند و باور برخی شاید این بود که حال دیگر دوره کامپیوتر‌های رو‌میزی به پایان رسیده و نوت‌بوک‌ها قرار است جای آن‌ها­­ را بگیرند. اما این اتفاق رخ نداد و سال‌هاست که کامپیوترهای رومیزی در کنار نوت‌بوک‌ها به پیشرفت ادامه می‌دهند و همچنان کاربران خاص خود را دارند.

یا این سوال که با آمدن سنسورهای دیجیتال آیا دیگر هیچکس با فیلم نگاتیو عکاسی نخواهد کرد؟ در این مورد نیز اینگونه نشد و پس از گذشت سال‌ها از آمدن اولین سنسورهای دیجیتال همچنان استفاده از انواع فیلم های نگاتیو برای عکاسی مرسوم است و این تازه در مورد عکاسی فرمت کوچک است. در فرمت‌های بزرگ‌تر مانند مدیوم‌فرمت یا لارج‌فرمت استفاده از فیلم نگاتیو حتی مرسوم‌تر است چون هزینه‌ی خرید یک دوربین مدیوم فرمت همچون هاسلبلاد بسیار سنگین است!

مشخص کردن آینده دوربین‌های DSLR و دوربین‌های بدون آینه یا همان Mirrorless هم اینگونه است و تا حدودی بعید به نظر می‌رسد که آینده‌ای را بتوان تصور کرد که تنها یکی از این دوربین‌ها وجود دارد. اما این بدین معنا نیست که این دو رده دوربین‌ها تفاوت و برتری و ضعف‌هایی نسبت به هم ندارند. بلکه هر کدام در برخی موارد نسبت به هم برتری دارند و در برخی موارد نیز ضعف و در برخی موارد حتی مساوی شانه به شانه به هم رقابت میکنند.

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 9 تير 1397 | 10:24 | نویسنده : حمید حسینی |

با ورود گوشی های هوشمندی که دارای دوربین هایی با رزولوشن و پیکسل بالا هستند، اغلب کاربران به عکاسی علاقمند شده اند. با این وجود گوشی ها تنها برای ثبت لحظه های خوب کاربرد دارند. عکاس های مبتدی که به دنبال توسعه تصویربرداری هستند، باید دوربین های حرفه ای تهیه کنند.
در
دوربین های حرفه ای نه تنها کیفیت تصاویر به طرز شگفت آوری افزایش یافته است، بلکه تنظیمات متعدد هم به عکاس کمک می کند تا تصاویر بهتری را ثبت کند. در دوربین های جدید و پیشرفته فوکوس سریع و پیشرفته، رابطه کاربردی بهتر، کلیدهای کنترلی و قابلیت اعمال تنظیمات دستی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

همچنین کاربران می توانند لنز دوربین را هم تعویض کنند. به این نوع دوربین ها در اختصار (ILC (Interchangeable Lens Cameras گفته می شود.
برندهایی همچون کانن ، نیکون ، پنتاکس و سونی به عنوان مشهورترین تولیدکننده های دوربین عکاسی در جهان شناخته شده اند. این شرکت ها با طراحی دوربین‌های بدون‌ آینه یا Mirrorless و مجهز به سنسو‌ر‌های میکرو چهار سوم (micro four third) در بازار مشتریان زیادی را جذب کرده اند. در زیرا راهنمای خرید دوربین عکاسی حرفه ای برای مبتدی ها شرح داد می شود.


 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 9 تير 1397 | 9:31 | نویسنده : حمید حسینی |

عکس گرفتن و عکاسی کردن زیبا نیازمند اصول و قواعدی است که باید بدانید. ولی نگران نباشید، با ما همراه شوید و چند ترفند مهم عکاسی را بدانید. دوربین های عکاسی همانقدر توانا هستند که صاحبانشان تخصص دارند، اما اگر بخواهید عکس های فوق العاده بگیرید نیازی به طی نمودن دوره های آموزشی پیشرفته ندارید. در ادامه توصیه های مهم و ارزشمند عکاسی را آموزش خواهیم داد که با بکارگیری آنها می توانید آثار شگفت انگیزی خلق کنید و از تمام عکس هایی که میگیرید نهایت لذت را ببرید و با این جمله که من بد عکس هستم برای همیشه خداحافظی کنید.عکاسی

 

عکاسی

خیلی ها به عقیده خودشان بد عکس هستند بنابراین تمام سعی خود را می کنند تا جلوی دوربین ظاهر نشوند. اما آن هایی که خوش عکس هستند اعتقاد دارند باید حالت درست را در عکس پیدا کرد. اکنون می خواهم چندین ترفند برای این که در مقابل دوربین به کار ببرید به شما آموزش بدهم تا همیشه عکس های زیبا و جذابی داشته باشید. این ترفندها خیلی ساده اما موثر هستند.

 

با آموزش ترفندهای عکاسی میتوانید بهترین عکسها را بگیرید

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 9 تير 1397 | 9:6 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.