در ۱۱مرداد ۱۳۶۹ مصادف با ۲ آگوست ۱۹۹۰ ارتش عراق با ۴۰ لشکر از مرزهاى جنوب و جنوب غربی حمله تمام عیاری علیه کویت آغاز و در عرض ۱۳ ساعت خاک این کشور را اشغال کردند.
در طي جنگ عراق و كويت در سال ١٩٩١ چاه هاي نفتي كويت به آتيش كشيده شد، Sebastião Salgado عکاس بریزی ست که در حين ماه هايي كه تلاش در مهار كردن اين حادثه ميكردن اونجا حضور داشته و عكاسي ميكرده كه حاصل این تلاش مجموعه عكسي ست كه با اسم Kuwait, A Desert On Fire منتشر شده است. در زیر نمونه ای چند از تصاویر منحصر بفرد این عکاس را برای شما میآوریم.

این عکاس بیش از ۱۰۰ کشور را برای عکاسی زیر پا گذاشته است و مجموعه تصاویر منحصر بفردی را با نامهای Americas (1986), Sahel: The End of the Road (1986), Workers (1993), Terra (1997), Migrations and Portraits (2000), Africa (2007), Genesis (2013) , Kuwait (2016) به جهان عکاسی عرضه کرده است.

تعدادی از تصاویر مجموعه Kuwait: A Desert on Fire


برچسب‌ها: "آگوست"

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 28 آبان 1397 | 10:0 | نویسنده : حمید حسینی |

عکس هایی نمادین از شخصیت های مختلف، از ریچارد نیکسون آمریکایی گرفته تا فیدل کاسترو کوبایی، تجربه هایی هستند که باعث رشد عکاس سوئیسی، رنه بری به عنوان یک عکاس مشهور اجتماعی - سیاسی شده اند.

 

فرادید| عکس هایی نمادین از شخصیت های مختلف، از ریچارد نیکسون آمریکایی گرفته تا فیدل کاسترو کوبایی، تجربه هایی هستند که باعث رشد عکاس سوئیسی، رنه بری به عنوان یک عکاس مشهور اجتماعی - سیاسی شده اند.

 

به گزارش فرادید به نقل از آژانس عکس مگنوم، مجموعه کارهای رنه بری شامل 160 عکس هستند که بین سال های 1950 تا 1983 گرفته شده اند. اما کار های او بیش از تمامی کارهای سنتی به نمایش در آمده اند: در اینجا هدف هنرمند، توصیف جهانش است، جهانی که آکنده از تجربیات اوست، و همینطور تمامی تلاش های هنری او برای بیان کردن آنچه که در مسیر رسیدن به این تجربه ها احساس کرده است.

 

در مجموعه کارهای او، شاهد عکس های نمادینی هستیم که بسیاری از ما، بارها و بارها آنها را مشاهده کرده ایم: عکس هایی از چه گوارا یا ریچارد نیکسون در حوزه سیاست، و همینطور پیکاسو یا پابلو کاسالس در حوزه هنر.

 

عکس های او از بازسازی آلمان پس از جنگ، باعث پیدایش هنر نوینی از عکاسی شد که بعدها در تجربه های عکاسی او در کوبا، مصر، چین و دیگر مناطق نمود پیدا کردند. او خود می گوید: "کار من، زندگی من، و جاه طلبی های هنری من تشکیل دهنده یک اتحاد هستند."

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 21 آبان 1397 | 10:0 | نویسنده : حمید حسینی |

عکس هایی که توسط عکاسان زن گرفته شده اند و در چهار گروه متفاوت، پرتره، معماری، طبیعت و شهر دسته بندی شده اند.

فرادید| کتابخانه عکس Picfair’s Women Behind the Lens، عکس هایی را که توسط عکاسان زن گرفته شده اند را، در چهار گروه متفاوت، پرتره، معماری، طبیعت و شهر دسته بندی کرده است.

۱ – بازگشت به مدرسه. از خیابان‌های نایروبی تا حومه بریستول، تصاویرکمی در لیست پرتره‌ها وجود دارند، صحنه هایی صمیمی و خشن، که همگی شخصیت‌ها را به تصویر کشنده اند. یک پرتره متفاوت برای بازگشت به مدرسه. عکاس انگلیسی: Emma Williams.

 


برچسب‌ها: "لینکلن"میامی"هرتزوگ"دمویرون"ترینیداد"

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 14 آبان 1397 | 10:0 | نویسنده : حمید حسینی |

«هنری کارتیه برسون» یکی از مهمترین عکاسان تاریخ و از بنیان گذاران آژانس عکس مگنوم بیش از ۵۰ سال با دوربین خود به سراسر جهان سفر کرد و تعداد زیادی از مهمترین عکس های تاریخ عکاسی مستند و خبری را به ثبت رساند که باعث شد او را پدر عکاسی خبری مدرن بدانند.


به گزارش مجله تاریخ فرادید، هنری کارتیه برسون عکاس فرانسوی که در ابداع و گسترش عکاسی خبری و همچنین عکاسی لحظه‌ای و خیابانی نقش اساسی داشت با دوربین مشهور «لایکای ۳۵» میلیمتری خود به اقصی نقاط دنیا سفر می‌کرد و با صبر و تقریباً به صورتی نامحسوس صحنه‌ها را ثبت می‌کرد. منتقدان عکاسی به خاطر توانایی منحصربه‌فرد برسون در ثبت لحظات، چشم دقیقش برای طراحی صحنه، شیوه منحصربه‌فرد کارش و بیان ادبی اش در تئوری و عملی عکاسی او را پدر عکاسی خبری مدرن می‌دانند.

برسون که در جوانی به نقاشی رو آورده بود اما پس از آنکه در سال 1931 عکسی خبری از «هنری مارکاکسای»، هنرمند مجاری او را تحت تاثیر قرار داد تصمیم گرفت نقاشی را رها کرده و به طور جدی به عکاسی بپردازد.

 نخستین عکس‌های خبری برسون از مراسم تاجگذاری هنری ششم در سال 1937 در هفته‌نامه "French weekly regard" او را به شهرت رساند؛ او در این عکس‌ها توجه خود را به عکاسی از طرفداران پادشاه که در خیابان‌ها پراکنده بودند متمرکز کرده بود و هیچ تصویری از پادشاه نگرفت.

با شروع جنگ جهانی دوم، این عکاس با تجربه که اولین حضورش در جنگ خاطره‌های تلخی برای او به جا گذاشته بود به عنوان عکاس و سازنده فیلم مستند به ارتش فرانسه پیوست. در طول نبرد فرانسه وی توسط ارتش نازی در پاریس اسیر شد و به مدت 35 ماه در زندان نازی به کار اجباری مشغول شد.

برسون پس از جنگ عکاسی خبری را با سفر به نقاط مختلف جهان از چین تا آمریکا ادامه داد. وی تنها عکاس غربی بود که ناآرامی‌های پس از جنگ اتحادیه جماهیر شوروی را آزادانه در عکس‌هایش به تصویر می‌کشید.

او در خلال سفرهایش به دور دنیا در سال 1950 مقارن با 1329 به ایران نیز سفر کرد و از زندگی مردم و شاه عکاسی کرد. او که از بانیان آژانس عکس مگنوم بود تعدای از عکس هایش از تهران، اصفهان و مازندران را بعدها در همین آژانس به نمایش گذاشت. برسون در سال 2044 میلادی در سن 95 سالگی در فرانسه از دنیا رفت. تعدادی از عکس های این عکاس شهیر از ایران را در زیر می بینید.
 

«هنری کارتیه برسون" و دوربین لایکای 35

برچسب‌ها: "مگنوم"بانیان"

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 7 آبان 1397 | 10:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.