در چه مواقعی از فیلتر ND Graduated استفاده می کنیم

در سمت چپ تصویر منظره ای را مشاهده میکنید که در قسمت بالای تصویر به دلیل نورسنجی انجام گرفته ، نور زیادی به کوه تابیده و در واقع تمامی اطلاعات Highlight آن قسمت را از بین برده است. تصویر سمت راست با وجود فیلتر  NDگرفته شده است. همانطور که مشاهده میکنید آسمان تیره تر و نور در قسمت بالای کوه کمتر شده است.

 

 لینک ویژه : دانلود برجسته ترین و کمیاب ترین موسیقی ایرانی و خارجی مانند : گلهای رنگارنگ

http://mp3mp4.blog.ir

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | 18:29 | نویسنده : حمید حسینی |

عکاسی از غروب ها و طلوع های بی نظیر و خارق العاده

D7000, AF-S DX Zoom-NIKKOR 10-24mm f/3.5-4.5G ED, one second, f/18, ISO 200, aperture priority, Matrix metering

هنگامیکه صحبت از تصویر غروب خورشید میشود ، 2 سبک مختلف وجود دارد که میتوان آن را تصور کرد : یا خورشید را در تصویر ببینیم و یا تاثیر آن را در تصویر مشاهده کنیم . از نظر آقای Jim Harmerکه عکاس و معلم عکاسی هستند ، هر 2 این سبک ها قابل قبول است . البته او به شما خواهد گفت که برای حالت دوم باید زمان بیشتری را در صحنه صرف کنید و صبر بیشتری داشته باشید .

Jimمیگوید که " با گرفتن یک یا 2 عکس در هنگام پایین رفتن خورشید فکر نکنید که کار شما تمام شده " او اضافه میکند که " من در گذشته در فلوریدا زندگی میکردم و میدیدم که توریست ها در ساحل به صف میشدند تا عکسی از خورشید در حال غروب ثبت کنند و به محض اینکه خورشید در افق غروب میکرد همگی ناپدید میشدند و ساحل کاملا خالی میشد . "

اینگونه فکر نکنید که Jim  عکسی را که خورشید در آن باشد دوست ندارد ، او فقط این دانش را دارد که زیبا ترین رنگها زمانی پدیدار میشوند که خورشید از دید رفته باشد . " هنگامیکه خورشید غروب میکند ، آسمان آرام میشود و بعد از آن ناگهان دوباره با زیبا ترین و خارق العاده ترین رنگها دوباره روشن میشود . شما تصاویری با حالات بسیار متفاوتی خواهید گرفت زیرا اینها تقریبا عکس های شب محسوب میشوند . بهترین زمان برای ثبت عکس از نظر من 15 تا 20 دقیقه بعد از آنکه خورشید از افق ناپدید میشود ، میباشد . "

Jimعکاسی از غروب را به این دلیل تفاوت تصویری که او در آسمان میدید با تصویری که در صفحه نمایشگر دوربین ثبت میشد ، شروع کرد .

 

 لینک ویژه : دانلود برجسته ترین و کمیاب ترین موسیقی ایرانی و خارجی مانند : گلهای رنگارنگ

http://mp3mp4.blog.ir

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | 18:9 | نویسنده : حمید حسینی |

من واقعاً از عکاسی پرتره لذت می برم. وقتی که به خوبی انجام شود، نگاه کردن به آن عکس بسیار لذت بخش خواهد بود و می تواند حرف های زیادی در مورد مدل بیان کند. اما همیشه یک چیز در عکس ها وجود دارد که برای من دردسر ساز است و آن هم مو های باد برده و پراکنده در اطراف سر است. آن ها رشته هایی از مو هستند که اطراف سر چسبیده و باعث می شوند عکستان شلوغ به نظر برسد. مخصوصاً در عکس های فشن، این مو ها غیر قابل قبول هستند و باید از بین بروند. در این مطلب لنزک به شما ۳ تکنیک آموزش خواهیم داد که با استفاده از آنها می توانید این مو ها را از تصویر خود حذف کنید و کماکان عکسی طبیعی داشته باشید. مانند هر روتوش دیگری، باید تعادلی میان کاری که می خواهید بکنید و واقعی نگه داشتن عکس برقرار کنید. اگر بیش از حد انجامش دهید، در نهایت با مو هایی شبیه به کلاه ایمنی رو به رو خواهید شد که ظاهری مصنوعی به عکس شما خواهند داد.

مو ها بعد از اعمال روتوش در فتوشاپ

روتوش یک عکس باید به خوبی و به قدر کافی با لطافت انجام پذیرد که بیننده متوجه آن نشود. درست گرفتن عکس در همان مرحله اول، خیلی از این مشکلات را از بین می برد، اما درست کردن مشکلات باقی مانده در عکس با تکنیک خوب و نرم افزار مناسب برطرف می شود. بنابراین، اگر قبل از عکاسی از یک آرایشگر برای مرتب کردن مو های مدل استفاده کنید، زمان و تلاش بسیار زیادی در روتوش عکس صرفه جویی کرده اید. حال به توضیح این ۳ تکنیک می پردازیم.

 

 لینک ویژه : دانلود برجسته ترین و کمیاب ترین موسیقی ایرانی و خارجی مانند : گلهای رنگارنگ

http://mp3mp4.blog.ir

 



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 19 فروردين 1394 | 12:30 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.