در آتلیه های عکاسی شاهد دهها وسیله ریز و درشت هستیم که هر کدام به نوبه خود قسمتی از عملیات نورپردازی را انجام می دهند، با توجه به اینکه نور پردازی یکی از مهم ترین آیتم های خلق یک عکس است، سعی خواهم کرد در مقالات آینده بصورت تخصصی به آن بپردازم اما در این مقاله بصورت اجمالی تعدادی از وسایل مورد نیاز نور پردازی را معرفی خواهم کرد، بد نیست قبل از آن اشاره ای داشته باشم به این مهم که سالها قبل و قبل از اختراع این وسایل عکاسان با چند شاخه نور بسیار ساده عکس های هنری خلق کرده اند که هنوز جامعه جهانی عکاسی آثاری را به مانند آنها در سال های اخیر به خود ندیده است و به عبارتی هنر نورپردازی هنر عکاس است و وسایل پیشرفته به تنهایی تاثیری در ثبت زیبایی و بازتاب زیباشناسی یک اثر نخواهند داشت.

در این مقاله با ابزارهایی چون کاسه استاندارد، اسنوت، بارندور، سرپوش لانه زنبوری، کاسه نور پس زمینه، نورهای اسپات، چترهای نورپردازی، آکتاباکس ها، سافت باکس ها، کاسه های چتر، گوبو، بوم، پانتوگراف ها، سه پایه ها و رفلکتور ها آشنا می شویم.

کاسه استاندارد (Standard Reflector)

کاسه های استاندارد بازتاب دهنده نور میباشند و در سایزهای مختلفی ساخته میشوند، اختلاف اندازه دهانه کاسه ها در اندازه زاویه تابش نور و قدرت و شدت نور تاثیر گذار است بطوریکه هرچه دهانه تنگتر باشد شدت و قدرت نور بیشتر و نور بصورت متمرکز بر روی سوژه بازتاب میابد. بطور کل نور تابیده شده بوسیله کاسه ها پر کنتراست و یکنواخت تر خواهد بود.

 

 لینک ویژه : دانلود برجسته ترین و کمیاب ترین موسیقی ایرانی و خارجی مانند : گلهای رنگارنگ

http://mp3mp4.blog.ir

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 24 مهر 1393 | 12:4 | نویسنده : حمید حسینی |

بسیاری از عکاسان صرف سنین به دنبال الهام بخش برای یک موضوع به عکس. با این حال با عکاسی ورزشی این تغییرات به لحاظ فنی بسیار ماهر و تلاش برای ثبت لحظه ها سرنوشت ساز است که نشان می دهد تلاش و احساسات است که می رود به مبارزه فیزیکی برای اولین بار از گذشته خط و ضرب و شتم و همسالان می شود.

12دستورالعمل در اینجا به شما کمک می عکاسی ورزشی خود را بهبود بخشد.

1. یک لنز بلند

شما یک لنز تله برای اکثر حوادث نیاز دارید، یک لنز فاصله کانونی بر 400mm مشترک در میان اکثر عکاسان حرفه ای می باشد. سعی کنید یک لنز با بزرگترین دیافراگم امکان دریافت نور بیشتر به دوربین. شما می توانید لنز است که می تواند به همان مقدار به عنوان یک ماشین جدید هزینه خرید، خرید یکی که مناسب بودجه شما و یا در نظر اجاره یک برای این رویداد.

 

 لینک ویژه : دانلود برجسته ترین و کمیاب ترین موسیقی ایرانی و خارجی مانند : گلهای رنگارنگ

http://mp3mp4.blog.ir

 



ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 22 مهر 1393 | 9:34 | نویسنده : حمید حسینی |

آیا این صدا مانند شما؟ نگران نباشید، شما تنها نیستید. دفترچه راهنمای دوربین منعکس کننده قدرت فنی دوربین های جدید، اما آنها تهدید آمیز به هر مبتدی که فقط می خواهد به یک عکس مناسب و معقول.


دوربین های دیجیتال دوربین مانند بسیاری از برنامه های کامپیوتری هستند. شما ممکن است دریابید که شما می توانید توسط با حدود ده درصد از توابع موجود دریافت کنید. بنابراین نمی تواند در گره در تلاش برای درک همه چیز گره خورده است. فقط یادگیری آنچه شما نیاز به دانستن، و آن را به خوبی یاد بگیرند، و شما را به خوبی در راه به یک عکاس بهتر خواهد شد.

 

استیک با اصول اولیه

دیافراگم و سرعت شاتر: در روز از فیلم، عکاسان خوب دوربین های SLR با دو تنظیمات اصلی استفاده می شود. این مواد تشکیل دهنده تمام عکس های بزرگ بود. امروز، دوربین های با صدها نفر از ویژگی های می آیند، اما حدس می زنم که آنهایی که شما واقعا نیاز به درک؟ که راست، دیافراگم و سرعت شاتر است.

 

 لینک ویژه : دانلود برجسته ترین و کمیاب ترین موسیقی ایرانی و خارجی مانند : گلهای رنگارنگ

http://mp3mp4.blog.ir

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 12 مهر 1393 | 17:35 | نویسنده : حمید حسینی |

گرفتن عکس بزرگ از تعطیلات خود را می تواند آسان اگر شما چند مهارت های عکاسی ساده است. در این مقاله، شما هفت راهنمایی عکاسی در سفر است که به شما کمک می گرفتن عکس های فوق العاده است که شما برای سال های آینده لذت ببرید.

1. اضافه کردن درام به تصاویر شما

با اضافه کردن درام به تصاویر خود، شما آنها را جالب تر و از لحاظ بصری جذاب. اگر می خواهید برای اضافه کردن درام به تصاویر خود، یک راه است برای نشان دادن مقیاس. شما می توانید این را با اضافه کردن مردم و یا ویژگی های طبیعی به عکس خود را از چیزهای بزرگ مانند آثار تاریخی، مناظر، و یا بزرگترین ردوود در جهان انجام دهد.

2. تمیز کردن درهم و برهمی

هنگامی که شما از دیدن چیزهای جدید هیجان انگیز، آن را آسان به چشم پوشی از پس زمینه. اما قبل از اینکه شما دکمه شاتر، در آنچه شما واقعا عکاسی است. در برخی موارد، در حال حرکت چند پا می تواند درهم و برهمی ناخواسته مانند خطوط برق، تابلوهای تبلیغاتی، و یا راه رفتن مردم از طریق عکس خود را حذف کند.

 

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 12 مهر 1393 | 17:8 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.