عکاسی ورزشی، شاخه‌ای از عکاسی است که در آن از صحنه‌های ورزشی و ورزشکاران عکسبرداری می‌شود. در این نوع عکاسی، تجهیزات و ابزارها نقش مهمی دارند زیرا سوژه متحرک است و عکاس هم از صحنه دور است بنابراین داشتن لنزهای قدرتمندی همچون تله و زوم لازم است. همچنین دوربین هم باید قابلیت استفادهٔ پیاپی شاتر را داشته باشد.

 

 

عکاسی ورزشی

عکاسی ورزشی، شاخه‌ای از عکاسی است که در آن از صحنه‌های ورزشی عکسبرداری می‌شود.در این نوع عکاسی، تجهیزات و ابزارها نقش مهمی دارند زیرا سوژه متحرک است و عکاس هم از صحنه دور است بنابراین داشتن لنزهای قدرتمندی همچون

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393 | 16:2 | نویسنده : حمید حسینی |

نمونه‌ای از عکاسی نجومی

عکاسی نجومی شاخه‌ای از عکاسی است که به وسیلهٔ تلسکوپ و با روش‌های مختلف از ستاره ها و سیارات عکسبرداری می‌کند. زمان نوردهی این عکس‌ها معمولاً از چند دقیقه تا چند ساعت، متفاوت است. البته با دوربین عکاسی و با هر لنزی می‌توان از ستاره‌ها و سیاره‌های نزدیک عکس گرفت.

 

 

عکاسی نجومی

به وسیلهٔ تلسکوپ و با روش‌های مختلف از ستاره‌ها و سیارات عکس گرفته می‌شود. تلسکوپ به عنوان لنزی بسیار قوی عمل می‌کند تا اجرام آسمانی نزدیک تر به نظر بیایند. این تصویر

 

 


برچسب‌ها: " عکاسی نجوم " " عکس از ستاره ها "

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393 | 15:53 | نویسنده : حمید حسینی |

در عکاسی معماری، دو فاکتور زاویه دید و نوع لنز مهم‌اند، زیرا معمولاً آثار معماری بزرگ هستند و عکاس هم نمی‌تواند به اندازه کافی از آن‌ها فاصله بگیرد؛ به همین دلیل لازم است که زاویه دید لنز زیاد باشد، یعنی فاصله کانونی کم باشد تا عکاس بتواند همه ساختمان و بنا را در کادر جا دهد

 

 

عکاسی اجسام بی‌جان

عکاسی اجسام بی‌جان شاخه‌ای از هنر عکاسی است که به ثبت تصویر از اشیاء بی‌جان و معمولاً غیر متحرک و اشیا محیط پیرامون

 


برچسب‌ها: " عکاسی معماری " " اجسام بی جان "

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 29 خرداد 1393 | 15:44 | نویسنده : حمید حسینی |

لنز چشم ماهی و لنزهای سوپر واید بدون اعوجاج خطی

 

لنزهایی که دارای زاویه دید فوق العاده گسترده‌ای هستند، دو گونه‌اند: لنزهای چشم ماهی با اعوجاج خطی (به شکل بشکه خمیده) و لنزهایی که اعوجاج خطی ندارند. وجود یا عدم وجود اعوجاج خطی (بشکه‌ای) در یک لنز، فارغ از عدد فاصله کانونی آن، وجه مشخصه لنزهای چشم ماهی و سوپر واید است .

 

 

 

 

لنز سوپر واید ۱۱ - ۱۶ میلیمتری توکینا

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 خرداد 1393 | 17:23 | نویسنده : حمید حسینی |

لنز سوپر واید به لنزی گفته می‌شود که فاصله کانونی آن از عرض فیلم یا سنسور کوتاه‌تر باشد. با این اوصاف، اصطلاح لنز سوپر واید نشان دهنده طیف وسیعی از لنزها، نسبت به اندازه سطح حساس عکاسی در دوربین‌های مورد استفاده می‌باشد. یک لنز ۳۵ میلیمتری در یک دوربین قطع کوچک، جزو لنزهای واید، و لنزی با همان فاصله کانونی در یک دوربین قطع متوسط ۶۴۵ جزو لنزهای سوپر واید و در دوربین قطع متوسط ۶۷، جزو لنزهای چشم ماهی است .



تاريخ : دو شنبه 26 خرداد 1393 | 17:15 | نویسنده : حمید حسینی |

نوع لنز

فاصله کانونی

کاربرد

لنز سوپر واید

کمتر از ۲۱ میلیمتر

عکاسی از مناظر و عکاسی معماری

لنز واید

بین ۲۱ تا ۳۵ میلیمتر

عکاسی از طبیعت و عکاسی معماری

لنز نرمال

بین ۳۵ تا ۷۰ میلیمتر

عکاسی روزمره و معمولی

لنز تله کوتاه

بین ۷۰ تا ۲۵۰ میلیمتر

عکاسی پرتره

لنز تله بلند

بیش‌تر از ۳۰۰ میلیمتر

عکاسی حیات وحش و عکاسی ورزشی



تاريخ : دو شنبه 26 خرداد 1393 | 17:9 | نویسنده : حمید حسینی |

لنز استوانه‌ای حاوی مجموعه‌ای از عدسیها است که نور را از خود عبور داده و به درون دوربین هدایت می‌کند و باعث می‌شود که تصویر به صورت واضح بر روی فیلم عکاسی یا گیرنده تصویر منعکس شودکیفیت عکس، بیش‌تر به لنز بستگی دارد تا دوربین . لنز دوربین‌های کامپکت قابل تعویض نیستند، همچنین لنز برخی دوربین‌های ارزان‌قیمت را نیز نمی‌توان جدا کرد، اما لنز دوربین‌های تک‌لنزی بازتابی (SLR) و بعضی دوربین‌های تک لنزی غیر بازتابی (سری کانتاکس) و دو لنزی غیر بازتابی (سری مامیا) قابل تعویض‌اند؛ عکاسان حرفه ‌ای معمولاً چندین لنز با فواصل کانونی متفاوت ، که بسته به شرایط موضوع بر روی دوربین نصب می‌شود، استفاده می‌کنند. در دوربین‌ دیجیتال با هربار عوض کردن لنز، مقداری غبار وارد بدنهٔ دوربین می‌شود و روی سنسور می‌نشیند. این مسأله در درازمدت کیفیت تصاویر را کاهش می‌دهد، بنابراین در تعویض لنز باید احتیاط کرد. همچنین هر لنزی را نمی‌توان به هر دوربینی وصل کرد، زیرا پایه‌های کنترلی لنز که برای برقراری ارتباط با سیستم الکترونیکی دوربین بکار می‌روند و همچنین محل اتصال فیزیکی لنز با دوربین، در دوربین‌ها و مدل‌های مختلف تفاوت دارند



ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 26 خرداد 1393 | 16:34 | نویسنده : حمید حسینی |

 

سنسور فول فریم دوربین‌های دیجیتال اس ال آرFull-frame digital SLR به سنسورهای دوربین دیجیتال اطلاق می‌شود که ابعاد آن ۳۶×۲۴ میلی‌متر مساحتی معادل ۸۶۴mm2 است. این ابعاد، مشابه ابعاد فیلم‌های ۳۵ میلیمتری (یا همان فیلم ۱۳۵) در دوربین‌های آنالوگ است. بسیاری از دوربین‌های حرفه‌ای و گران‌قیمت دنیا اکنون به این سنسور مجهز می‌باشند


از مزایای سنسورهای فول فریم نسبت به سنسورهای APS-C، زاویه دید بازتر آن‌ها ست. ضمن اینکه اگر فاصله تا سوژه و ضریب اف در دو دوربین فول فریم و APS-C یکسان باشد، عمق میدان در فول فریم، کمتر از APS-C خواهد بود. ضمن اینکه عموماً تعداد پیکسل‌ها در این سنسورها بیش از تعداد پیکسل‌های سنسورهای APS-C است. از عیوب آنها می‌توان به قیمت تمام شده بالایشان اشاره کرد.


برچسب‌ها: " عمق میدان " سنسور " ضریب اف "

تاريخ : یک شنبه 25 خرداد 1393 | 20:7 | نویسنده : حمید حسینی |

متاسفانه کارخانه های سازنده فیلتر به نحوی فیلترها را نامگذاری می کنند که نام آن ها و چه تسمیه ای با رنگ و خصوصیات فیلتر ندارد .

مثلا" فیلترهای زرد مشابه ، به وسیله کارخانه کداک با نام Wretten Filter K2 به وسیله کارخانه Enteco با نام G15 ، به وسیله کارخانه لیفا با نام G2 و به وسیله کارخانه تی فین با عدد 8 مشخص شده اند .

بنابراین تنها راه چاره آن است که به اوراق راهنمای کارخانه سازنده فیلتر رجوع کرد .


برچسب‌ها: نامگذاری فیلترها

تاريخ : پنج شنبه 1 خرداد 1393 | 16:27 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.