عکاسی از خورشید بخش دیگری از عکاسی نجومی است که شاید به دلایل زیادی کمتر مورد توجه عکاسان آماتور قرارگرفته است. یکی از این دلایل تجهیزات است. برای عکاسی از خورشید نیاز به فیلترها یا تلسکوپ‌های مخصوص خورشیدی داریم و بدون استفاده از تجهیزات استاندارد به هیچ وجه نباید اقدام به چنین کاری کرد چون علاوه بر نتیجه نامناسب، سلامتی خود را به شدت در معرض خطر قرار می‌دهیم.

عکاسی از خورشید را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد:

عکاسی از طلوع و غروب خورشید

منظره طلوع و غروب خورشید از دیرباز موردعلاقه عموم مردم خصوصاً عکاسان بوده است. در هنگام طلوع و غروب از شدت نور خورشید کاسته می‌شود، علت آن عبور نور از لایه ضخیم‌تری از جو زمین می‌باشد و به همین علت قرص کامل خورشید به رنگ زرد و نارنجی زیبایی دیده می‌شود که قراردادن آن را در یک قاب زیبا به همراه مناظر زمینی ممکن می‌سازد. البته باید توجه داشت که در چنین شرایطی هم خیره شدن به خورشید می‌تواند به چشم آسیب جدی برساند.

برای ثبت یک منظره زیبا از طلوع و غروب نیاز به تجهیزات خاصی نداریم و حداقل تجهیزات مورداستفاده یک عکاس، کافی می‌باشد. استفاده از سه‌پایه برای جلوگیری از لرزش دوربین و همچنین بستن یک کادر مناسب توصیه می‌شود. استفاده از دیافراگم بسته مثل ۱۱ یا ۱۶ باعث افزایش عمق میدان می‌شود. بهتر است قانون یک سوم را در کادربندی رعایت کنیم و خط افق


برچسب‌ها: "تلسکوپ"فیلتر"مایلار"شعاع"رصد"هیدروژن"آلفا"

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 27 دی 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

 چیدمانی کوچک از حسام یکتا

در متن پیش رو، به بررسی تصویری از حسام یکتا خواهیم پرداخت که چیدمانی مطلوب از شکلات صبحانه را به نمایش می‌گذارد.

در ابتدا آن‌چه نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند، نور گرم موضوع است. هر چند عکاس از نور مصنوعی بهره برده است، اما با بازسازی نوری با کیفیت نور آفتاب صبح      ( نور تیز زاویه‌دار و البته با دمای رنگی کمی گرم) به صورت ضمنی به زمان صبح اشاره دارد. نور اصلی، توسط یک فلاش بی۲ به همراه ژل اصلاح رنگ نارنجی (Full CTO) از فاصله‌ی نسبتا دور (با توجه به مقیاس موضوع) به موضوع تابانده شده است.

همچنین  برای پرکردن سایه‌های تصویر از یک فلاش بی۱ به همراه ژل اصلاح رنگ نارنجی (۱/۲ CTO) و شکل‌دهنده‌ی چتر نقره‌ای متوسط استفاده شده است. نکته‌ی دیگر در مورد نورپردازی استفاده از فیلتر پلاریزه است تا رفله‌های شدید ایجاد شده برروی ظرف محصول را از بین ببرد.


برچسب‌ها: "فیلتر"پلاریزه"ویو"کمرا"

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 20 دی 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

آندرو بلوسو، عکاس سوئدی، از عکاسانی است که تقریبا از هرچیزی عکاسی می‌کند؛ از پرتره و مد گرفته تا عکاسی کالا ! با این حال بلوسو از جمله عکاسانی است که کیفیت کار خود را در سطحی مطلوب نگه‌داشته و با بسیاری از برندهای معتبر همکاری کرده است. او در متن پیش رو تجربیات خود را درباره عکاسی با فلاش بی۲ در خارج از استودیو با ما به اشتراک گذاشته است.

بلوسو می‌گوید روزی یکی از دوستان صمیمی‌اش از او خواست تا برای تبلیغ یک رویداد مربی‌گری چند عکس پرتره از او به ثبت برساند. این سفارش، سفارشی کاملا نامتعارف برای بلوسو بود. او می‌بایست در یک روز، تصاویری غیر تبلیغاتی به ثبت برساند که حس و حال مدل را به خوبی نشان دهد. با توجه به تنوع مکان‌های عکاسی


برچسب‌ها: "آندروبلوسو"سوئد"استودیو"استکهلم"بیوتی"دیش"

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 13 دی 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

 نمونه عکس‌های کایل کنگ 

کایل کنگ (Kyle Cong)، عکاس پرتره، که به واسطه‌ی عکس‌های خارج از استودیو با نورپردازی طبیعی شهرت دارد، می‌گوید: تمام تنظیمات نور و دوربین من پیرامون دست‌یابی به جلوه‌ی نوری طبیعی گرد هم آمده است که در تلفیق نور محیط و نور فلاش به دست می آید. نکته‌ی اساسی در مورد عکاسی برای من، جلوه‌ی طبیعی تصاویرم است.

جلوه‌ی طبیعی تصاویر کنگ علاوه بر نور از چگونگی عکاسی او نیز تاثیر می‌گیرد؛ او اغلب از ترکیبی از عکاسی کارگردانی شده و بی‌هوا (کاندید) بهره می‌برد. به گفته‌ی او: ”بسیاری از تصاویر مورد علاقه‌ام آن‌هایی هستند که مدل در آن به دوربین نگاه نمی‌کند و حتی ژست خاصی نگرفته است و منتظر است تا زمان عکاسی فرا برسد.“

کنگ در پروژه‌ی عکاسی مدلینگ در موزه‌ی ”پرواز“ در کانادا، از تلفیق نور روز و نور فلاش بهره برده است. به گفته‌ی او، عکاسی در فضای باز با تعداد زیادی هواپیما کار ساده‌ای نیست، چرا که هواپیما‌ها بسیار نزدیک به هم بوده و اگر بخواهید تمام یک هواپیما را در کادر داشته باشید، هواپیماهای دیگری نیز در کادر خواهند بود!  بدین ترتیب،


برچسب‌ها: "تلفیق"کاندید"کایل"کنگ"

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 6 دی 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

امروزه عکاسی با موبایل به امری جدی تبدیل شده و به همین خاطر شرکت‌های نرم‌افزاری مختلف ابزارهای عکاسی متنوعی را برای گوشی‌های هوشمند امروزی عرضه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از سخت افزار، با آنکه سخت‌افزار دوربین شما حرف اصلی در کیفیت تصویر را می‌زند، اما نرم‌افزارهای مختلف و الگوریتم‌های مورد استفاده آنها برای پردازش تصویر نیز می‌توانند در کیفیت نهایی تصویر موثر باشند. این بخش تعدادی از بهترین نرم‌افزارهای عکاسی با موبایل را برای دو سیستم عامل Android و iOS ارائه می‌دهد و بد نیست چند عدد از آنها را روی گوشی خود داشته باشید تا بتوانید عکس‌های خاص و جالبی به ثبت رسانه یا عکس‌های قبلی خود را ویرایش کنید.

معرفی بهترین نرم‌افزار های عکاسی با موبایل

 Camera Zoom FX





برچسب‌ها: "ماژول"کلاژ"افکت"کنتراست"نرم"افزار"کولاژ"

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 25 دی 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

آموزش و ترفندهای عکاسی از خوراکی ها

 وقتی رستوران می روید از دیدن منوی غذا آب دهانتان راه می افتد و فقط دوست دارید هرچه سریع تر آن را سفارش دهید و میل کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده اید از ظرف خوراک خوشمزه خود عکس بگیرید؟ در ادامه این مطلب ترفندهایی برای عکاسی از غذا را برایتان نام برده ایم.

تقریبا همه ما در هر کجا که هستیم گوشی ها ی موبایل خود را به همراه داریم و می توانیم از صحنه های زیبای اطراف عکاسی کنیم. یکی از روش های بسیار جالب برای عکاسی با موبایل را می توان عکاسی از غذاهای خود دانست.


1. استفاده از اپلیکیشن های موبایل

نرم افزارهایی که در اینجا برایتان نام برده ایم، دو تا از بهترین نرم افزارهای دوربین برای عکاسی از غذا هستند. درست است که از هر برنامه و دوربینی می توان برای عکاسی از خوراکی ها استفاده کرد اما این اپلیکیشن ها به طور اختصاصی برای غذا و خوراکی طراحی شده اند و فیلترها  تنظیمات متناسب با آن را دارند.

 



برچسب‌ها: "اپلیکیشن"آی"فون"Hipstamatic"SnapDis"Food"

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 18 دی 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

 

 

با استفاده از این نکات مهم که از عکاسان خبره به شما خواهیم گفت از برخی اشتباهات بزرگ و بعضا خجالت آور خود جلوگیری کنید. ما با چند عکاس حرفه ای در شاخه های مختلف عکاسی صحبت کردیم و چند اشتباه مشترک در بین تمام شاخه ها را پیدا کردیم و در این مطلب می خواهیم به این اشتباهات اشاره کنیم.

درس عکاسی ۱: بلافاصله بعد از عکاسی، عکس ها را بر روی کامپیوتر خود بریزید.


اینکه در حین عکاسی کارت حافظه روی دوربین پر شود به اندازه کافی عذاب آور است، حال فکر کنید بعد از مواجه با چنین شرایطی دستتان را در کیف دوربین کنید تا کارت حافظه دیگری بردارید و متوجه شوید که کارت حافظه خالی ای در آن وجود ندارد!


همچنین اصلاً چهره جالبی ندارد که در مقابل مدل خود و یا مشتری خود در حافظه دوربین دنبال عکس خرابی باشید تا آن را پاک کنید.

با ریختن عکس ها بر روی کامپیوتر بلافاصله


برچسب‌ها: "Softbox"Modelin"Light

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 11 دی 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

برای بسیاری از ما پیش آمده است که قبل از تشخیص یک راه جدید در عکاسی، خود را درگیر عادتها و رفتارهای بد کنیم. گاهی از اوقات شما حتی آن ها را نمی بینید ولی شاید آن قدر خوش شانس باشید که یک دوست با مهربانی آن ها را به شما گوشزد کند. بنابراین اجازه دهید که امروز یک نگاه تازه به این مسئله بیندازیم و شاید من بتوانم برای شما این دوست مهربان باشم. پنج عادت بد عکاسی که همین امروز باید ترک کنید:

1. تردید


یکی از این عادت ها تردید است. تردید کردن برای یک مدت طولانی مانع گرفتن یک عکس خوب می شود. شما به دو علت متفاوت ممکن است در گرفتن عکس



برچسب‌ها: "نویز"نرم:افزار"Lightroom"

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 4 دی 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.