ببینیم که چگونه درآب عکاسی کنیم و دوربین گران و لنزهایمان با یک پوشش ضد آب ساده و ارزان دوربین، در امان بماند.

در این بخش امیدواریم مطالب خوبی در سایت مرجع تخصصی عکاسی حرفه ای  http://www.portrayal.ir با موضوع عکاسی با  پوشش ضد آب و به شما آموزش دهیم.

آب و دوربین معمولا با یکدیگر جور در نمی آیند. با این حال گزینه های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند بدون آسیب دیدن دوربینتون عکاسی کنید.

به روزترین مدل، جعبه های محکمی هستند که برای نگهداری دوربین های DSLR طراحی شده اند که قیمتی حدود هزار دلار دارند، ولی انواع نرم آن نظیر مدل آکوآ پک (۱۰۵ دلار) یا دیکاپک (۶۰ دلار) گزینه های مناسبی هستند که در اینجا بررسی خواهیم کرد.

دوربین DSLR شما درون یک کیسه نرم قرار میگیرد و شما به راحتی کنترل دوربین و شاتر را به دست میگیرید.جالب است بدانید که چه کارهایی با این کیسه میتوان انجام داد: چرخاندن حلقه لنز، فوکوس، بررسی عکس ها و… .

این کیسه ها بسیار محکم هستند.در واقع, آکوآ پک ادعا می کند که دوربینی ب روی قایقی در دریا گم شده بوده و یک هفته بعد از اینکه پیدا میشود هنوز کار میکرده. پس نیازی به امتحان آن نیست چون امتحانش را قبلا پس داده!

ما دوربین را به همراه پوشش ضدآب آن در ساحل که جای خطرناکی برای دوربین DSLR و لنز میباشد قرار دادیم. البته فقط آب نیست که اثر مخربی بر روی دوربین دارد بلکه شن های ساحل نیز به ان آسیب میرساند.

با همراه داشتن این کیسه محافظ شما می توانید بدون نگرانی به سوژه نزدیک شوید.

از زوایایی می توانید عکاسی کنید که تا حالا امتحان نکرده بودید و اگر دوربین تان را در آب بیاندازید هوای داخل محفظه باعث می شود دوربین آب شناور بماند.

با این حال، عکاسی در امواج دریا یک چالش به حساب می آید. به همین دلیل چند نکته را برای عکاسی بهتر توضیح می دهیم.

چگونه از پوشش های ضدآب استفاده کنیم


 


برچسب‌ها: "حلقه"لنز"آکوآ

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 27 فروردين 1397 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

دیدی بی نقص مانند خلبانان داشته باشید!


خلبانان چه حرفه ای و چه آماتور (منظور از خلبان آماتور، مبتدی نیست. بلکه افرادی که با هواپیماهای اختصاصی خود یا هواپیماهای سبک و کوچک پرواز می کنند را خلبانان آماتورگویند)، به عینکی نیاز دارند که در هر شرایط آب و هوایی و حتی در نور زیاد نیز به آنها امکان دید واضح را بدهد.

عینک برای خلبانان نقشی مهم ایفا می کند: تقریبا بیش از هر کاربرد دیگری باید دید فرد مصرف کننده را به طور کامل بهینه کند و حداکثر وضوح و شفافیت را فراهم آورد. خلبانان به عینکی نیاز دارند که همیشه دید خوب را چه در فواصل دور و چه نزدیک تضمین کند. این کار آسانی نیست، زیرا نور و شفافیت بر فراز ابرها بیشترین مقدار را دارد و می تواند در لحظه تغییر کند. خلبانان نیاز دارند مواردی مانند برج های مراقبت و ترافیک هوایی را به طور صحیح ببینند، در حالیکه هم زمان جزئیات دستگاههای کابین خلبان را بخوانند و رنگ ها را به طور دقیق تفکیک کنند تا نشانه ها را به درستی تشخیص دهند.


برچسب‌ها: "عینک"خلبان"ترافیک"هوایی"زایس"

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 21 فروردين 1397 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |


بهار فصل زیبایی هاست. این فصل زیبا با باران های گاه و بی گاهش، گودال ها را پُر کرده و آب های جمع شده بر سطح زمین فرصت های زیبایی را برای ثبت انعکاس مناظر و سوژه های مختلف بوجود می آورند. معمولا عکاسان از این صحنه ها به خوبی استفاده میکنند.  

از بازتاب آسمان و ابر ها بر سطح آب و تقارن زیبایی که ایجاد می کنند گرفته تا نور دلنشین چراغ های مناظر شهری در شب، همه به اضافه کردن حس و حال سورئال به تصویر های شما کمک می کنند. شما حتی در صورت نیاز قادر اید سطح گودی را برای هدف عکاسی خود با یک بطری آب پُر نمایید. در این نوشته لنزک ۵ نکته برای عکاسی از گودال های آب و چند نمونه تصویر برای الهام شما علاقه مندان آورده شده است.

 



برچسب‌ها: "سورئال"

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 15 فروردين 1397 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

فلاش استروبوسکوپی (stroboscopic flash) زمانی است که طی یک نوردهی تکی، یک سری فلاش به طور متوالی زده شوند. چندین بار تاباندن نور پشت سر هم به شما اجازه می دهد تا یک سوژه متحرک را هنگامی که در میان کادر حرکت می کند، چندین بار فریز یا ثابت کنید. نتایج بسیار شبیه به ترکیب کردن نوردهی های مختلف با یکدیگر هستند. این مطلب  خلاصه ای از نحوه کار فلاش استروبوسکوپی را به شما آموزش می دهد.

چطور به یک فلاش استروبوسکوپی دسترسی داشته باشم؟




برچسب‌ها: "فلاش"استروبوسکوپی"اسپیدلایت"فرکانس"

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 6 فروردين 1397 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.