تا همین چند قرن پیش، تمدن اسلامی از جهان در آسیا، آفریقا و اروپا را پوشش دادهاست و این گسترش تأثیر زیادی بر فرهنگ گذاشته به ویژه در هنر و علوم.

هنر اسلامی در مناسبت های خاص در جهان اسلام، مانند ماه رمضان درگیر شده است. خوشنویسی و معماری اسلامی بخشی از جشن از این موارد مسلمان. در ویترین امروز من می خواهم برای به اشتراک گذاشتن با نمونه شما از ماه مبارک رمضان عکس ها نشان می دهد که شادی خود را در ماه مبارک. شما به راحتی می توانید متوجه چه هنرهای اسلامی در این وقایع دخالت دارند.

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 23 تير 1393 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |

از آنجا که روز های قدیمی، طبیعت همیشه منبع الهام بخش بسیاری از هنرمندان بود. در واقع، به این دلیل است که انسان بخشی از این طبیعت است این است که چرا ما همیشه به طبیعت را به خود جلب کنید و از آن الهام گرفته است.

در این پست، برخی از نمونه های الهام بخش از طبیعت عکاسی برای جنگل ها و درختان. این عکس ها توسط هنرمندان مختلف و از مکان های مختلف در سراسر جهان با دیدگاه های مختلف گرفته شده است.

مه

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 تير 1393 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |

بعضی از ما این فرصت را برای دیدن طرح های ساختمان و معماری زیر را در بسیاری از مکان ها در سراسر جهان و پیدا کردن آن قطعه هنری به عنوان زیبا که در شهرستانها و خیابان های ما ایستاده است. عکاسان با فکر کردن در آن را به عنوان بخشی از عناصر عکس های خود را علاوه بر چراغ ها و سایه ها نشان داد به ما شکل دیگری از زیبایی در پشت این معماری. علاوه بر این، عکاسی سیاه و سفید را برای این ساختمان ها به آن اضافه شده است ارزش خلاقیت است.

عکاسی سیاه و سفید برای معماری مانع از رنگ ها و نگه داشتن فام های اولیه و خطوط در عکس، این اجازه می دهد تا ما را به سمت یکی دیگر از استعداد و خلاقیت را مشاهده کنید با پیروی از طرح ساختمان ها و انعکاس نور بر روی آن. شما می توانید این اطلاع در سبک های مختلف از عکاسی معماری، اما ساختار سبک مدرن اجازه می دهد تا شما را به دیدن این در خطوط طولانی و انعکاس نور است که کمک به ایجاد نتایج شگفت انگیز در عکاسی سیاه و سفید را برای این ساختمان ها.

مجموعه زیر شامل عکاسی معماری برای ساختمان های سبک مدرن و سازه ها از پروفیل های عکاسان مختلف. 

 

Jef Van Den Houte

 

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 تير 1393 | 14:4 | نویسنده : حمید حسینی |

اگر چه شعله ور خورشید و شعله ور شدن لنز ممکن است تاثیر بدی بر روی عکس های خود را داشته باشند، عکاسی شعله ور خورشید می توانید عکس خود را به یک شات منحصر به فرد و شگفت انگیز تبدیل شود.شعله ور شدن خورشید و عکاسی شعله ور شدن لنز در عکس که اثر شعله ور شدن اعمال شده به آن متمرکز است.شعله ور شدن لنز یک منبع نور بسیار روشن بر روی تصویر و یا بر روی لنز مانند پرتو خورشید، این شعله ور شدن علت مصنوع در تصویر است و می تواند اجتناب شود و یا کاهش می دهد با استفاده از هود لنز را.

اثر عکاسی شعله ور خورشید می تواند خود به خود اما عکاس حرفه ای می داند که چگونه به استفاده از تکنیک های عکاسی مختلف برای ایجاد یک عکاسی شعله ور خورشید خلاق. علاوه بر مهارت عکاس، عوامل بسیاری است که می تواند شعله ور شدن لنز نتایج: از شماره عکاسی مانند زمان ضربه در نور روز و ترکیب در عکس تاثیر می گذارد وجود دارد.تحت تاثیر قرار است که در آن شعله ور شدن لنز را بر روی عکس ایجاد می شود را نمی توان حذف یا ویرایش با استفاده از روش های رایج ویرایش عکس.

بسیاری از فیلترهای فتوشاپ است که می تواند به شما کمک کند اضافه کردن اثر شعله ور شدن لنز بر روی تصویر خود را در راه های مختلف وجود دارد. یکی از این فیلتر معروف ترین است که در حال حاضر در منوی فیلتر فتوشاپ به طور پیش فرض است که فیلتر مشعل لنز وجود دارد. در ویترین های زیر، شما می توانید نمونه هایی شگفت آور از خورشید عکاسی شعله ور شدن است که من امیدوارم که شما لذت بردن و به اشتراک گذاری با ما نظرات خود را پیدا کنید.


 

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 تير 1393 | 13:58 | نویسنده : حمید حسینی |

عکاسی یکی از اشکال بیانی از هنر بصری است، زیرا کمک می کند تا به بیان بهتر از کلمات می توانند ایده های. چه یک عکاس می تواند تنها با یک عکس انجام یک نویسنده ممکن است قادر به رسیدن به در هزار کلمه.

این خوب است که شما تصمیم به سرمایه گذاری در یک حرفه ای در عکاسی اما قبل از انجام هر گام های جدی این مهم است که شما در نظر است که حرفه ای عکاسی خاص شما کت و شلوار. در اینجا پنج گزینه های حرفه ای شما می توانید از را انتخاب کنید.
عکاسی تجاری

همه انواع عکاسی تجاری می باشد، اما این است که در واقع یک حرفه ای که در آن شما را به ورود صرفا به منظور فروش به تبلیغ، رسانه های خبری و مجلات. شما می توانید عکس از دکور داخلی، جدیدترین خودرو، دستگاه های جدید فن آوری، اسباب بازی و مد است.

عکس هایی از این دست بسیار ضروری است، زیرا مروج همیشه نیاز به تصاویر به افزایش فروش و ارتقاء سیستم عامل های تبلیغاتی خود را. یک چیز خوب در مورد این نوع از زندگی حرفه ای است که شما به هر سبک خاص محدود نمی شود. شما می توانید هر نوع عکس بر اساس برداشت خود را و فروش آن را به افرادی که از آنها استفاده خواهد کرد.

عکس های خبری

اخبار اتفاق می افتد در هر ثانیه در جامعه محلی خود و در سراسر جهان. شغل شما به عنوان یک عکاس خبری است برای گرفتن عکس است که قابل انتشار هستند، به منظور فروش آنها را به رسانه های خبری آنلاین و آفلاین. بیشترین زمانی که معافیت های خبری تنها اطلاعات در دسترس هستند و می شود که در قالب کلمات ارائه شده است.

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 تير 1393 | 13:31 | نویسنده : حمید حسینی |

گرفتن ماهیت و ساختار در حالت طبیعی خود است که چه چیزی باعث عکاسی چشم انداز حرفه ای ایده آل است. یک عکاس چشم انداز و فرصت های زیادی برای رشد، هر دو در کسب و کار و احساس خلاق. شما همچنین لازم نیست که در مورد مسائل مربوط به عکاسی عمومی مانند پس زمینه نگران، ترکیب رنگ ها در برخواهد داشت یا.

طبیعت همه چیز را برای شما انجام داده است. همه شما باید انجام دهیم این است را انتخاب کنید نقطه سمت راست و یا زاویه و یک عکس است که مخاطبان خود را الهام بخش. در اینجا راهنمایی برای کمک به شما در زندگی حرفه ای خود را به حرکت بیشتر می باشد.

عمق بیشتر از درست

از آنجا که معاملات عکاسی طبیعت با مقدار زیادی از فضای - عمدتا بی نهایت، مهم این است که شما عمق خود را از میدان به حداکثر رساندن و اطمینان حاصل شود که بیشتر از صحنه خود را در تمرکز.

چگونه شما را در رسیدن؟ استفاده از یک تنظیم دیافراگم کوچکتر و افزایش سرعت شاتر خود را به نور کمتر را جبران کند.

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 تير 1393 | 13:30 | نویسنده : حمید حسینی |

1. به اشتراک گذاشتن عشق!

افرادی که عاشق حیوان خانگی خود را ترجیح می دهید عکس از حیوان خانگی خود و چسبیدن به آن را بر روی دیوار و یا حتی به عنوان تصویر زمینه بر روی دسکتاپ.عشق شما را به حیوان خانگی خود را نشان می دهد به طور مستقیم بر روی تصاویر خود میکند. راه شما را حیوان خانگی خود احساس راحتی ممکن است شما را با لحظه ای خیره کننده و به یاد ماندنی پاداش. اولین نکات مخفی از همه، به اشتراک گذاشتن عشق!

2. نظافت و درخواست تجدید نظر تازه

اجازه دهید حمام را حیوان خانگی خود را حداقل یک بار در هفته به طوری که آن را احساس تازه و فرز، که به خوبی نشان دهنده در عکس های شما. آیا حیوان خانگی خود را تحریک نکنید اغلب و به حیوان خانگی خود را احساس می کنید که / خانه اش خود را به زندگی می کنند. این تشویق کردن حیوان خانگی خود و در نهایت شما تا پایان گرفتن جرقه بزند حق حیوان خانگی خود را.

 

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 

 

    



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 تير 1393 | 13:27 | نویسنده : حمید حسینی |

عکس ایده های دستکاری شما را به یک دنیای غیر واقعی که در آن صحنه های غیر ممکن بصری مانند رویا و توهم بصری است. این باعث می شود دستکاری عکس یک سبک جذاب ویرایش عکس. عکاسی و فتوشاپ ابزار اصلی استفاده می شود که برای ایجاد ایده های دستکاری عکس است.

مفهوم اول و یا ایده مهم ترین گام در ایجاد دستکاری عکس است. هنگامی که شما این ایده خیالی آماده، شما می توانید عکاسی و ویرایش عکس در فتوشاپ برای ساخت شما آثار هنری استفاده کنید، این ممکن است برخی از مهارت هایی مانند نقاشی در فتوشاپ، ویرایش عکس ها و تکنیک های عکاسی خاص باشد. در این مجموعه، من می خواهم برای به اشتراک گذاشتن با شما برخی از عکس ایده های دستکاری شگفت انگیز هستند که یا برای کمپین های تبلیغاتی و یا هنر های دیجیتال انجام می شود.

سیاه

زباله

 

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 21 تير 1393 | 13:18 | نویسنده : حمید حسینی |

صورت انسان می تواند بسیاری از احساسات و برداشت را منعکس کند. هدف عکاسی پرتره به صورت انسان تمرکز کنید و سعی کنید به کشف آنچه که در پشت جزئیات صورت و واکنش. بسیاری از مردم فکر می کنند که عکاسی پرتره ممکن است یک نوع آسان عکاسی در مقایسه با دیگران، اما این درست نیست.

ایده های عکاسی پرتره نیاز به استعداد زیادی برای انتخاب بهترین زاویه از مدل صورت، نور و سایه برای صورت. به عنوان مثال، افراد مسن مواجه است می تواند تاثیر چشمگیری نشان می دهد زمانی که شما نگرانی در مورد نور سخت که carves صورت نشان می دهد هستید. پرتره بچه نمونه مخالف است که باید نور نرم و سایه نمایش داده شده است.

در حالی که عکس های پرتره رنگ پر جنب و جوش هستند، ایده های عکاسی سیاه و سفید برای پرتره را احساس دراماتیک تر و اجازه می دهد تا نشان دادن نور در تضاد و سایه ها که بسیار بهتر به نظر می رسد در عکس های سیاه و سفید.

 

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1393 | 15:43 | نویسنده : حمید حسینی |

در صورت امکان، ترجیح می دهند پایین ترین ISO آن را به عنوان یک عامل عمده است که تصمیم می گیرد با کیفیت از یک عکس سیاه و سفید است. کاهش سر و صدا است از این رو، یک گام مهم.



     در مورد ترکیب فکر می کنم

هنگامی که شما فقط حذف رنگ از یک تصویر یا صحنه عکس، اجزای پایه خواهد بود پشت سر گذاشت. این عناصر است که باعث می شود تا ترکیب.

     تمرکز بر روی ویژگی های مقابل

اگر شما یک صحنه مشخص با عناصر مقابل طبیعی کردم، این امر می تواند یکی از کامل است. سعی کنید برای پیدا کردن چنین صحنه های به شلیک کنید و سعی کنید به منظور ارتقاء این اثر.

     استفاده بهینه از فیلتر رنگ

استفاده از فیلترهای رنگی برای کمک به تغییر تن اسیر از تصویر خود را.

سعی کنید به جزئیات تمرکز و همچنین بافت موضوع خود را شگفت انگیز عکس های پرتره سیاه و سفید.

 

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 

 



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 19 تير 1393 | 15:30 | نویسنده : حمید حسینی |

وقتی صحبت از نوردهی یا اکسپوژر (Exposure) می شود سه المان اصلی که در میزان آن تاثیر گذارند یعنی سرعت شاتر، اندازه دریچه دیافراگم (نمایش با عدد F) و ISO مطرح می شوند. گاهی به دلیل نوردهی بیش از حد رنگ آبی آسمان را از دست می دهید یا هنگام عکس گرفتن از پرنده ای کوچک، با نوردهی زیادی آن رو به رو می شوید. در این مطلب به تصحیح نوردهی یا جبران نوردهی می پردازیم.

 

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 

 



تاريخ : یک شنبه 18 تير 1393 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |

هنگامی که نور کم می‌شود، به آسمان ابری نگاه کنید. رنگ‌ها و ترکیب آنها را در ابر نظاره کنید. حتی زمانی که تاریک است نیز باید سعی کنید از یک فیلتر لنز ۸۰A (سرد کننده‌ی رنگ آبی)، برای تشدید رنگ آبی آسمان استفاده کنید و رنگ زرد نشات گرفته از نورهای مصنوعی را حذف کنید. از لنز عریض و زمان نور دهی طولانی تر استفاده کنید. چند عکس آزمایشی بگیرید و سپس با دقت آن ها را روی دوربین دیجیتال خود بررسی کنید. باید بتوانید تصمیم بگیرید که بهترین تنظیم نوردهی برای ثبت یک آسمان ابری چیست.

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 

 



تاريخ : یک شنبه 17 تير 1393 | 8:10 | نویسنده : حمید حسینی |

عکس گرفتن در شب با نوردهی طولانی، نوردهی با مدت ۱۵ دقیقه یا بیشتر چرخش زمین را نشان خواهد داد. شما به لنزی با زاویه عریض نیاز خواهید داشت و یک سه پایه محکم نیز بخش ناگزیر کار است. از دکمه شاتر سیمی (Cable release) برای جلوگیری از هرگونه لرزش دوربین، که عکس شما را خراب خواهد کرد استفاده کنید. لنز دوربین را به بینهایت فوکوس کنید و دوربین را روی حالت عکاسی B – Bulb بگذارید. دریچه دیافراگم را روی f/4 تنظیم کنید و به منظور باز شدن شاتر، دکمه شاتر را فشرده و نگه دارید. باید ISO را ۱۰۰ در نظر بگیرید تا نویز دیجیتال به کمترین مقدار خود برسد چرا که آسمان تیره است و نویز دیجیتال در صورت وجود به شدت خودنمایی خواهد کرد. به منظور تکمیل عکس پس از زمان مورد نظر خود دکمه شاتر را رها کنید.

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 

 



تاريخ : یک شنبه 16 تير 1393 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |

با توجه به چرخش زمین حول محور خود، به نظر می‌رسد که نور ستارگان در مسیر های دایره ای حرکت می کنند. این حرکات پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه قابل مشاهده اند. در نتیجه می‌توانید آنها را با استفاده از دوربین خود به صورت یک رد پا ثبت کنید. به منظور عکس گرفتن از این اثر جادویی نیاز به یک سه پایه محکم دارید و البته صبر زیاد. فوکوس لنز خود را به بینهایت منتقل کنید و دوربین را روی حالت دستی یا حالت B – Bulb قرار دهید . با استفاده از یک ثبت طولانی حرکت ستارگان را ثبت خواهید کرد. نوردهی روی حسگر می تواند به مدت چند دقیقه تا حتی چند ساعت ادامه یابد. اگر چند نکته را در ذهن داشته باشید، مثل زمان بندی، ترکیب (composition) و توان باتری، قادر خواهید بود که به سادگی چنین عکسی بگیرید.

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 

 



تاريخ : یک شنبه 15 تير 1393 | 8:10 | نویسنده : حمید حسینی |

به دلایل مختلفی استفاده از یک فیلتر بر روی لنز می تواند از لنز دوربین شما محافظت کند. اگر فیلتری بر روی لنز شما نصب نباشد با ضربه خوردن و یا دلایل دیگری ممکن است شیار های موجود بر روی لنز که برای نصب کردن فیلتر روی آن قرار گرفته خراب شوند.

استفاده از هود لنز (Lens hood) می تواند در ضربه هایی که به جلوی دوربین وارد می شود از آسیب دیدن لنز جلوگیری کند. یک فیلتر تمیز برای عکاسی در باران هم می تواند به شما کمک کند، و همچنین در هنگام عکاسی در نزدیکی آب های آزاد می تواند از سوختگی شیشه لنز جلوگیری کند.

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 

 



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 14 تير 1393 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |

دفترچه راهنمای دوربین خود را بخوانید

دفترچه راهنمای دوربین شما پر است از اطلاعات ارزشمند و اخطار های مهم و ضروری که با استفاده از آنها می توانید از صدمه دیدن دوربین جلوگیری کنید و کاری کنید که دوربین روان تر کار کند، از چگونگی بالا بردن عمر باتری گرفته تا جلوگیری از داغ کردن دوربین در هنگام استفاده از Live View.

 

بند دوربین را وصل کنید

 

دوربین را در حرارت بالا قرار ندهید

احتمالاً به این مسأله در دفترچه راهنمای دوربین تأکید زیادی شده است. حرارت بالا و دوربین دیجیتال اصلاً با هم سازگاری ندارند. اگر دوربین خود را در داخل ماشین و در حرارت بالا قرار دهید ممکن است قسمت های پلاستیکی آن ذوب شود و اجزاء داخل آن را خراب کند.

 

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 

 



تاريخ : شنبه 13 تير 1393 | 8:10 | نویسنده : حمید حسینی |

در اکثر دوربین‌های SLR حالات دیگری نیز وجود دارند که با حروف انگلیسی مشخص شده اند – M (دستی)، AV (عکاسی با اولویت دریچه دیافراگم)، TV یا S (عکاسی با اولویت سرعت شاتر) و P (خودکار برنامه‌ریزی شده). حالت دستی به عکاس اجازه تغییر تمام تنظیمات را می‌دهد؛ عکاسی با اولویت دریچه دیافراگم عکاس را قادر به تنظیم میزان باز بودن دریچه دیافراگم میسازد و خود دوربین به صورت خودکار سرعت شاتر را تنظیم خواهد کرد؛ در حالت TV عکاس ابتدا سرعت شاتر را تنظیم می‌کند و سپس دوربین به صورت خودکار میزان باز بودن دریچه دیافراگم را محاسبه و تنظیم خواهد کرد. در حالت P نیز مشابه حالت تمام خودکار (اتوماتیک) تنظیم سرعت شاتر و اندازه دریچه دیافراگم توسط خود دوربین صورت خواهد گرفت اما عکاس می‌تواند عملکردهای عکس گرفتن و ثبت تصویر را تنظیم کند.

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 

 



تاريخ : شنبه 12 تير 1393 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |

در حالت پرتره در شب Night portrait mode، دوربین سعی در ایجاد توازن بین تاریکی زمینه و نیاز به نور برای روشن کردن سوژه خواهد داشت. روزنه دیافراگم باید به میزان قابل توجهی عریض باشد که نور کافی به داخل دوربین برای گرفتن پس زمینه برسد و سوژه در فوکوس قرار داشته باشد، اما در عین حال فلاش نیز به منظور روشن کردن سوژه و جلوگیری از تار شدن وی در عکس، ناگزیر است. گاهی حالت عکاسی پرتره در شب، دوبار فلاش می زند که باعث نوردهی بیش از حد و غیر طبیعی می شود.

 

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 

 



تاريخ : شنبه 11 تير 1393 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |

از آنجا که ورزش به عنوان یک فعالیت سریع قلمداد می‌شود، حالت ورزشی سرعت شاتر بالا در حدود ۱/۵۰۰ تا ۱/۱۰۰۰ ثانیه را در اختیار عکاس قرار خواهد داد. با استفاده از سرعت بالای شاتر می‌توانید حرکات را منجمد کنید و به تصویر بکشید. در چنین حالاتی استفاده از فلاش ضروری نیست اگرچه بار دیگر، این حالت در روز روشن بهتر کار می کند. حالت ورزشی را می‌توان با حالات عکاسی سریالی (دنباله‌دار) نیز مورد استفاده قرار داد که در آن عکس ها پشت سر هم گرفته می‌شود و حاصل چنین تصویربرداری، چندین عکس از یک فعالیت بین زمین و هوا خواهد بود!

لینک ویژه :WWW.akasianalog.ir 

 



تاريخ : شنبه 11 تير 1393 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |

حالت منظره به منظور ایجاد یک تصویر با تمرکز روی کل محیط و شارپ بودن تمامی صفحه از یک دریچه کوچک دیافراگم (عدد f بزرگ) استفاده خواهد کرد (در دوربین‌های قدیمی این حالت با عنوان بینهایت infinity مشخص میشد). حالت منظره تمایل به گرفتن تصاویر با لنزهای عریض (wide) را دارد و اگر نور صحنه مناسب باشد به خوبی عمل می کند. در صورتی که زمینه تاریک باشد فلاش می زند اما می‌توانید به صورت دستی فلاش را غیرفعال کنید.


برچسب‌ها: "عدد اف" wide"f"

تاريخ : شنبه 10 تير 1393 | 10:0 | نویسنده : حمید حسینی |

حالت ماکرو برای عکس گرفتن از سوژه‌های کوچکتر از دست بسیار مناسب و کاربردی است. به یاد داشته باشید که حالت ماکرو به شما تصاویری با کلوزآپ خیلی زیاد نخواهد داد و برای این کار به یک لنز ماکرو نیاز دارید. حالت ماکرو در شرایط روشن به خوبی عمل کرده و با انتخاب عمق میدان کم، روی سوژه فوکوس می کند. بنابراین اگر نور کم بود، حتما از یک سه پایه استفاده کنید. وقتی عکس ماکرو می گیرید باید تمرکز بیشتری داشته باشید چراکه انتخاب عمق میدان کم جای خطا کردن کمتری برایتان می گذارد.


برچسب‌ها: "سوژه کوچکتر"کلوزآپ"

تاريخ : شنبه 9 تير 1393 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

حالت پرتره (portrait) به این صورت «فکر» می کند که یک سوژه در پیش زمینه قرار دارد و یک عمق میدان کم برای شارپ نگهداشتن سوژه (سوژه در فوکوس باشد) و تار کردن پس زمینه انتخاب می کند. اگر دوربین صحنه را تاریک تشخیص دهد، فلاش می زند. فلاش، برای شرایط آفتابی نیز مفید است، چرا که آفتاب می‌تواند منجر به ایجاد سایه شدید شود. به طور کلی حالت پرتره برای شرایط محیطی دارای نور کافی، ایده‌آل است.

 


برچسب‌ها: "portrait"شارپ"فوکوس"

تاريخ : شنبه 8 تير 1393 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |

در حالت اکسپوژر اتوماتیک (خودکار) دوربین سرعت شاتر، میزان باز بودن دریچه دیافراگم، ISO و تنظیمات فلاش را به صورت بهینه برای عکس انتخاب خواهد کرد. تمام تنظیمی که شما نیاز دارید انجام دهید، هدف‌گیری سوژه و عکس گرفتن است. این زمانی مفید است که هیچ درک صحیحی از تنظیمات مورد نیاز ندارید و یا نیاز به گرفتن سریع یک عکس دارید. اگر نور مناسب باشد عکس به خوبی نوردهی می شود در غیر این صورت دوربین به فلاش زدن تمایل دارد و ممکن است در مواقع غیر ضروری نیز فلاش بزند.

 


برچسب‌ها: " اکسپوژر " iso " فلاش زدن "

تاريخ : شنبه 7 تير 1393 | 20:0 | نویسنده : حمید حسینی |

در حالی که سه پایه و تک پایه ابزار مناسبی برای نگه داشتن دوربین هستند و می توانند جلوی لرزش آن را بگیرند، تنها گزینه های ما نیستند. در این مطلب لنزک قصد داریم راه هایی به شما معرفی کنیم که بتوانید با استفاده از آنها در حد امکان جلوی لرزش دوربین را بگیرید.

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 7 تير 1393 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.