در کمتر از یک مایل از منهتن – یکی از گرانترین و پر سر و صدا ترین نقاط دنیا – جزیره ای وجود دارد که بیش از ۵۰ سال است که ترد شده است. جزیره “برادر شمالی ”  یا “North Brother” به عنوان یکی از مناطق طبیعی نیویورک شناخته می شود و هیچ کس اجازه ورود به آن را ندارد . امروز سری می زنیم به این منظقه ممنوعه و تاریخ عجیبش.

هیچ کس اجازه ورود به جزیره برادر شمالی و برادر جنوبی را ندارن بجز پرندگانی که بطور فصلی به آن سفر می کنند که تعداد آنها هم هر سال به دلیل ساختمان های بلند نزدیک به این جزیره ها کمتر و کمتر می شود .

این تصاویر هم حاصل سفر تیم business insider هستند که در یکی از برنامه های مستند سازی گرفته شده اند .

در سال ۱۸۵۰ بیمارستانی در جزیره برادر شمالی تاسیس شد که محل قرنطینه بیماران خاص بود . این باعث شد که این جزیره از آن زمان محبوبیت خود را از دست بدهد و این داستان تا ۱۹۴۳ ادامه داشت .

چیز دیگری بود که باعث شد بیشتز از قبل ساکنان نیویورک  از این جزینه ها رودی کنن. دیدن جسد ۱۰۰۰ نفر از کار کنان یک کشتی که در نزدیکی جزیره غرق شده بود امواج جنازه هایشان را برای مدت ها به ساحل جزیره می کاشند . شاید اینجا بود که این جزیره کمی وجهه طلسم شده به خود گرفت. بعدش هم که به دستور دولت این جزیره خالی شد و برای کوچ پرندگان در نظر گرفته شد . در ادامه تصاویری از یازمانده زندگی اهالی و کار کنان این جزیره می بینید.




برچسب‌ها: \"Nort\"Brother\"business insider

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 23 آبان 1396 | 12:29 | نویسنده : حمید حسینی |

نکته اول
تبسم و لبخند را در سوژه به وجود آورید.


حتی قبل از شروع کار عکاسی,  احساس صمیمیت و خودمانی بودن را در سوژه به وجود بیاورید,  همواره سعی کنید، عکاس شیرین زبانی باشید در صحبتهای ابتدایی با سوژه سعی کنید بفهمید او از چه نوع عکسی خوشش می اید.  چون در هر صورت رضایتمندی مشتری برای ما اهمیت دارد,  شما با هوش ذاتی خود ضمن صحبت با سوژه علاوه بر ایجاد احساس راحتی در او,  لز سلیقه اش نیز اطلاع می یابید و این یک نکته اساسی و کلیدی در شروع کار عکاسی میباشد .

به عنوان یک راه کار در مواجهه با افرادی که جلوی دوربین راحت نیستند,  یک شیوه به شما یاد میدهم,  بین خودمان باشد.

از سوژه بخواهید چشمانش را ببندد,  با شمارش معکوس 3،2،1 از او بخواهید چشمانش را باز کرده و بهترین لبخند را که در توان دارد به شما تحویل دهد امتحان کنید، حتما جواب میدهد.

برای کسب نتیجه بهتر می توانید از حالت عکاسی مداوم در دوربین خود استفاده کنید و یه سرعت چندین عکس بگیرید,  مدل شما دیگر فرصت نخواهد داشت به احساس ناراحتی قبل خود بازگردد این شیوه به خصوص برای کسانی که موقع برخورد با فلاش دوربین چشمانشان را میبندند,  به خوبی جواب میدهد .





برچسب‌ها: "های"انگل"

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 24 آبان 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

امروز داشتم مقاله ای را در مورد عکاسی می خواندم,  که بسیار جالب بود.
در یک کار تحقیقی در کشور ایالات متحده امریکا یک سوژه ثابت یا به طور مشخص یک فرد را به شش نفر عکاس می سپارند و از انها می خواهند که از این فرد، عکاسی پرتره انجام بدهند، منتها تفاوت کار در اینجاست که به هر یک از عکاسهای محترم توضیح متفاوتی در مورد این شخص می دهند، مثلا به یکی می گویند که سوژه یک کارمند معمولی است، به نفر بعد می گویند که او یک معتاد بهبود یافته است، به نفر بعد می گویند که او یک شخص ثروتمند است و بقیه هم به همین ترتیب، سوابق مختلفی را از این فرد یا مدل مورد عکاسی دریافت می کنند.

نتایج کار هر عکاس و تفاوت در پرتره های به دست امده واقعا حیرت انگیز بوده، دانشمندان محترم این تحقیق دریافتند که پبش زمینه ای که هر عکاس از سوژه خودش به دست می اورد،  به طور شگفت اوری بر سبک و نوع عکاسی او تاثیر گذار است.

این مسئله واقعا باعث شد به این موضوع فکر کنم، عکس پرتره ای که ما میگیریم، چقدر حاصل تجربه و هنر ما هست، چقدرش تصویر واقعی آن فرد محترم که جلوی دوربین نشسته.

قبل از اینکه شما به مباحث فنی دوربین، نکات نور پردازی و تکنیک های عکاسی ورود کنید، باید به این نکته توجه کنید که بعنوان یک هنرمند عکاس، چکار میخواهید انجام بدهید، این کاری که انجام میدهید، عکسی که میگیرید، شما در آن چقدر تاثیر گذار هستید.

تفاوت میان بسیاری از ما و هنرمندان اروپایی و امریکایی و کلا آن طرف آبی ها به قول خودمان، در این نکته نهفته است.



برچسب‌ها: "مرلین"مونرو"ژان"کورمان"

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 17 آبان 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

لنز برای عکاس منظره به نوعی کارکردی شبیه قلم برای نقاش را دارد. لنز‌ها به عکاس این امکان را می‌دهند که تعیین کند صحنه‌ی عکاسی به چه شکلی در عکس ثبت شود. انتخاب زوایای دید بسیار عریض و واید و همچنین بسته و close-up و یا امکان جداکردن سوژه از پس‌زمینه همگی از کارکرد‌های لنزها هستند. در ادامه با ما همراه باشید.در عکاسی منظره، لنز‌ها یکی از معدود امکاناتی هستند که عکاس به وسیله‌ی آنها می‌تواند نگاه شخصی خودش از منظره را ثبت‌کند؛ چراکه بر خلاف عکاسی در استودیو، در عکاسی منظره امکان تغییر نور و چیدمان صحنه وجود ندارد. بنابراین، انتخاب و خرید لنزهای مناسب این گونه‌ی عکاسی باید یکی از مهمترین دغدغه‌های عکاسان مناظر طبیعی باشد. در این مطلب، نکات مهمی که باید در خرید لنز‌های مناسب عکاسی منظره مدنظر قراردهید را برای شما به اجمال شرح خواهم‌داد.

فاصله‌ی کانونی

زمانی که برای خرید لنز مناسب عکاسی منظره تحقیق می‌کنید، خیلی‌ها به شما لنز‌هایی با زاویه‌ی دید باز یا در اصطلاح واید را پیشنهاد می‌کنند. این پیشنهاد کاملاً منطقی و درست است و در اکثر مواقع برای ثبت یک منظره و نشان‌ دادن وسعت آن به لنزی واید نیازمند هستید. مشخصه‌ی لنز‌های واید این است که دارای فاصله‌ی کانونی کمی هستند؛ اما اندازه‌ی سنسور تصویر دوربینی که لنز قرار است بر روی آن قرارگیرد هم در زاویه‌ی دید لنز تأثیر‌گذار است.

حتماً شنیده‌اید که در عالم عکاسی (و البته فیلمبرداری)، فاصله‌ی کانونی 50 میلیمتر را در اصطلاح فاصله‌ی کانونی نرمال درنظر می‌گیرند؛ اما این مطلب تنها در مورد دوربین‌هایی با سنسور تصویر 35 میلیمتری یا در اصطلاح فول‌فریم صادق است. هرچه سنسور تصویر بزرگتر یا کوچکتر شود زاویه‌ی دیدی که در فاصله‌ی کانونی 50 میلیمتر بدست می‌آورید هم بیشتر یا کمتر می‌شود. پیچیده شد؟ نگران نباشید الان ساده‌اش می‌کنم! اکثر دوربین‌های DSLR و بدون آینه‌ی امروزی در دو قطع‌ سنسور فول‌فریم و سنسور سایز APS-C ساخته می‌شوند. تکلیف دوربین‌های فول‌فریم که مشخص شد، در فاصله‌ی کانونی 50 میلیمتر، زاویه‌ی دید نرمال را ارائه می‌دهند. در دوربین‌هایی با سایز حسگر APS-C، به علت کوچکتر بودن اندازه‌ی سنسور تصویر، فاصله‌ی کانونی تقریبی 30 تا 35 میلیمتر زاویه‌ی دید نرمال

 


برچسب‌ها: "زوم"پرایم"حسگر"سنسور"

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 29 آبان 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

راه های درست استفاده از عکس و عکاسی در تبلیغات

اگر از نرم افزار های ad blocking استفاده نکنید احتمالا با این موضوع زیاد مواجه می شوید. زیرا معمولا سایت های پر بازدید برای تامین هزینه های خود از طریق تبلیغات برای دیگران پول خود را بدست می آورند.
یا هنگام قدم زدن در خیابان یا رانندگی بیلبورد ها و پوستر های زیادی به چشمتان میخورد. اما واقعا چند درصد از این تبلیغات تاثیر گذاری خود را دارند؟

فرض کنید شما در یک شرکت نوپا به عنوان مدیر تبلیغات استخدام شده اید که قصد دارد خدمات یا محصولات خود را به اطلاع مردم برساند. قطعا بخشی از تبلیغات شما به عکس هایی نیاز دارد که باید در عین نوآورانه بودن ارتباط موضوعی خود را با خدمات شما حفظ کند.
حال با خود بیاندیشید که کدامیک از تبلیغاتی که تاحالا دیده اید در ذهنتان باقی مانده؟
بله. تبلیغ هایی که خلاقانه بودند! هر چه ایده ها برای این کار ساده تر باشند خروجی زیبا تری دریافت می کنید.

نکاتی که در طراحی یک بنر اینتر نتی مورد توجه قرار گیرد:

ارتباط معنایی و ظاهری سوژه و محصول شما مهمترین بخش است و میتوان آنرا اصل تبلیغات نامید

اگر میخواهید به صورت بنری تبلیغ کنید سایتی را انتخاب کنید که به کار شما ارتباط نزدیک تری داشته باشد (مثلا تبلیغ قطعات کامپیوتری در یک سایت ورزشی ایده ی جالبی نیست)

از الگو های آماده استفاده نکنید، نرم افزار های ad block این الگو ها را شناسایی کرده و به اصطلاح انها را Hidden میکنند (مثلا برای تگ های خود هیچ id یا css class تعریف نکنید.)

سایز تبلیغات شما معمولا نباید از ۱۵۰px در ۱۵۰px بیشتر باشد مگر دلیلی قانع کننده وجود داشته باشد.

از رنگ های شاد استفاده منید اما طوری نباشند مه در نگاه اول توی ذوق بزنند. زرد، آبی، سبز یا قرمز مایل به سفید برای بکگراند استفاده کنید



ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 22 آبان 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

برای یک عکاس هیچ چیز لذت بخش تر از عکاسی از کودکان نیست. دنیای کودکان سرشار است از رنگ و زیبایی. هم اکنون که در فصل زیبای پاییز قرار داریم می توانید این زیبایی کودکانه را با شگفتی های این فصل زیبا ادغام کرده و به ثبت شاهکارهایی از جنس کودکانه در فصل پاییز دست بزنید. در این نوشتار،ضمن بیان نکاتی در عکاسی از کودکان چند ژست عکس پاییزی برای کودکان در فضای باز که امروزه طرفداران زیادی را نیز دارد تهیه کرده ام. امیدواریم این مجموعه منبع الهام برای شما برای عکاسی از کودکان در فصل پاییز واقع شود.

چگونه از کودکان در فصل پاییز عکاسی کنیم

ثبت حرکات کودک می تواند به عکس جلوه ی دو چندان ببخشد. سعی کنید حرکات کودکانه را به تصویر بکشید. اگر نور محیط به اندازه کافی مناسب است برای ثبت حرکات می توانید از سرعت شاتر 1/125 استفاده کنید.

سعی کنید همیشه با فرمت raw عکاسی کنید. اگرچه این فرمت نسبت به


برچسب‌ها: "کودکان"لوکیشن"گراندی"محو"

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 15 آبان 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |

طریقه عکاسی از کودک

عکاسی از کودک و ژست دادن به او جزو سخت ترین کارها برای یک عکاس به حساب می آید. این کار نیازمند صرف وقت زیاد و داشتن صبر و حوصله فراوان میباشد. برای موفقیت در این پروسه و ثبت عکس هایی مورد قبول، هم برای خودتان و هم برای مشتری باید با روحیات کودک و چگونگی رفتار با او آشنا باشید. بطور کلی ژست دادن به کودک تفاوت های اساسی با ژست دادن به مدل ها دارد. هدف اصلی عکاسی از کودکان تهیه عکس هایی در نهایت اصالت و حالت های طبیعی کودک می باشد.  برای رسیدن به این منظور  تا حد امکان باید از دادن ژست ها و حالت های مصنوعی به کودک امتناع کرد.

نکات عکاسی از کودکان

نکته ای که در همان ابتدا برای عکاسی از کودک باید در نظر بگیرید این است که کودکان دارای جنب و جوش زیادی هستند. بنابراین یک حالت را نمی توانند برای مدت طولانی حفظ کنند. در این گونه مواقع بهترین راه، داشتن سرعت العمل سریع برای ثبت تصویر مناسب از کودک میباشد. برای عکاسی از کودک سعی کنید از سرعت شاتر بالا استفاده کنید تا سریع تر بتوانید عکس بگیرید.

بهترین، جالب ترین و با مزه ترین عکس هایی که میتوان از کودکان داشت در شرایطی ثبت میشوند که کودکان معصومیت یا شیطنت ذاتی خودشان را نشان می دهند. بنابراین در طول زمان عکاسی، شرایطی را به وجود بیاورید که بچه ها حالت های واقعی خودشان را نشان بدهند. میتوانید از آنها بخواهید شعری برای شما بخوانند. یا اینکه تقلید یک شخصیت کارتونی مورد علاقه شان را انجام دهند. اجازه دهید با هم بازی کنند. برای هم لطیفه بگویند. یک برگ یا یک تکه کاغذ


برچسب‌ها: "بغل"کردن"کودکانه"معصومانه"بامزه"معصومیت"شیطنت"

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 8 آبان 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.