دوربین های عکاسی حرفه ای

دوربین دیجیتال نیکون  Nikon D800

دوربین دیجیتال نیکون Nikon D800 – این دوربین دارای سنسور CMOS فول‌فریم (FX) ٣/٣۶ میلیون پیکسلی و سیستم فوکوس خودکار است و تصاویری فوق‌العاده با جزئیات دقیق ارائه می‌دهد. همچنین نیکون D800 توانایی ضبط ویدئو با کیفیت Full HD و با استانداردهای FX و DX رادارد و از پردازنده EXPEED3 استفاده می کند که سرعت عکاسی پیاپی ۴ و ۶ فریم بر ثانیه را برای ما به ارمغان دارد.این دوربین محدوده حساسیت نور ۱۰۰ تا ۶۴۰۰ که قابلیت ارتقا تا ۲۵۶۰۰ را نیز دارد. هم چنین علاوه بر قابلیت ذخیره عکس ها با فرمت های RAW و JPEG توانایی را دارد و ذخیره در فرمت Tiff را نیز دارد. این دوربین دارای فوکوس خودکار با ۵۱ نقطه فوکوس را دارد.

صفحه نمایش این دوربین ۳٫۲ اینچ است که دارای سنسور سنجش نور محیط است که می تواند نور محیط را تشخیص داده و با توجه به آن نور صفحه نمایش را کم و زیاد کند.

فیلم برداری این دوربین قابلیت ثبت تصاویر با کیفیت FULL HD را دارد و با سرعت های ۴۲، ۲۵، ۳۰ فریم بر ثانیه قابلیت فیلم برداری را دارد و با کیفیت HD قابلیت فیلم برداری با سرعت های ۳۰ – ۵۰ – ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. دوربین Nikon D800 دارای فلاش داخلی و قابلیت نصب فلاش خارجی را دارد. این دوربین قابلیت نصب ماژول GPS را نیز دارد.

دوربین دیجیتال کانن Canon 5D Mark III

کانن این دوربین را بعد از ۵D Mark II تولید کرد که با تولید آن بسیاری از انتظارات عکاسان که از ۵D Mark II داشتند را برطرف کرد.

دوربین دیجیتال کانن Canon 5D Mark III همانند باقی دوربین های سری ۵ کانن این دوربین نیز دارای سنسور فول فریم ۲۲٫۳ مگاپیکسل است. حساست نور این دوربین بهبود چشم گیری چشم گیری داشته و تا ۱۰۲۴۰۰ بالا می رود که بسیار عالی است و با توجه به اینکه دارای مگاپیکسل ۲۳٫۴ است و آن را بالا نبرده است مقدار نویز در حساسیت های بالا نیز بسیار کاهش یافته است.به هیچ وجه احتیاج به سنسور با کیفیت بالاتر در این دوربین دیده نشده است. این محدوده حساسیت نور بالا در این دوربین به کمک پردازشگر قدرتمند DIGIC5+ کانن امکان پذیر است. سرعت عکاسی پیاپی در این دوربین ۶ فریم بر ثانیه است. حالت عکاسی جدید Silent Shooting در این دوربین که باعث کم شدن شدید صدای شاتر می شود عکاسی در حالت پیاپی را تا ۳ فریم بر ثانیه پایین می آورد.و هم چنین باعث بالا بردن تاخیر شاتر یا Shutter loiter می شود.

فیلمبرداری این دوربین توانایی ثبت تصاویر با کیفیت ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.هم چنین در این دوربین از یک جک هدفون نیز استفاده شده که می توان با استقاده از آن صدایی که در هنگام فیلم برداری ضبط می شود را گوش داد و هم چنین مقدار صدای ضبط شده در هنگام عکاسی را کم و زیاد کرد.هم چنین قابلیت فیلم برداری HDR نیز وجود ندارد.

فوکوس خودکار این دوربین دارای ۶۱ نقطه است که ۴۱ نقطه از آن Cross-Type است.

دوربین دیجیتال سونی Sony Alpha A99

دوربین دیجیتال سونی Sony Alpha A99 – این دوربین از سری دوربین های بدون آینه است که به جای استفاده از آینه متحرک که تصویر را به چشمی اپتیکال منتقل کند دارای یک آینه ثابت نیمه شفاف است که کمی از نور را برای رسیدن به سنسورهای فوکوس خودکار رها می کند و بقیه را برای رسیدن به سنسور از خود رد می کند.سنسور این دوربین فول فریم با رزولوشن ۲۴٫۳ مگاپیکسل است.این ثابت کردن آینه دارای مزایا و معایبی است از جمله مزایای آن عملکرد کم سروصدای آن ، فوکوس مداوم در هنگام عکسبرداری و فیلم برداری ،سرعت عکاسی در حالت پیاپی بالا می رود و استهلاک و حجم دوربین تا حد زیادی کم می شود و از معایب آن اینکه چون نور از آینه رد می شود مقدار زیادی از شدت آن کم می شود.چشمی الکترونیکی آن از نوع OLED با کیفیت بالا و میدان دید ۱۰۰% است.فیلم برداری این دوربین توانایی ثبت تصاویر با کیفیت FULL HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.فوکوس خودکار این دوربین دارای ۱۹ نقطه فوکوس است که از این تعداد ۱۱ تای آن از نوع Cross-Type است.در حالت عکاسی پیاپی این دوربین قابلیت ثبت عکس با سرعت ۶ فریم بر ثانیه را دارد.

این دوربین دارای دو شکاف حافظه است که می توان عکس ها و فیلم ها را بصورت جداگانه بر روی هرکدام ربخت.

منبع مطالب : http://sajaddesign.ir/?p=2285


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: "Canon EOS 1D X"

تاريخ : پنج شنبه 10 دی 1397 | 10:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.