عکاسی تجاری برای رونق بخشی به یک کسب و کار
تاجرها و صاحبان کسب و کارها، از عکاسی تجاری برای معرفی و رونق بخشیدن به کار بهره میگیرند. این همان تفاوت بین عکاسی تجاری، که معمولا در آتلیهها و محیط های مجزای صورت میگیرد، و عکاسی صنعتی است که در سایتها و کارخانهها اجرا میشود. بسیاری از حرفهایها در زمینه عکاسی تجاری نمیتوانند وظایف یک عکاس صنعتی را عهدهدار شوند.
یک راه متداول برای معرفی و تبلیغ یک کسب و کار، عکاسی از معماری و بنای ساختمانهاست؛ جایی که خود کسب و کار همچون یک محصول به چشم میآید.
عکاسی از غذا و آماده سازی منوها
غذاها اگر سوژه عکاسی باشند، بهترین کارآیی را برای منوهای رستورانها و مجلههای آشپزی خواهند داشت. در عکاسی از غذاها همانطور که پیشتر هم به آن اشاره شد، نکات متنوع و خلاقانهای باید در نظر گرفته شود تا بیننده دچار حس گرسنگی شده و به خوردن ترغیب شود. عکسها معمولا در رستورانها یافت میشوند، پس عکاس برای این سبک از عکاسی باید در محل حضوا پیدا کند و ابزارهای قابل حملی و نقلی داشته باشد که بتواند در صورت نیاز آنها را جابهجا کند.
عکاسی مد و فشن
احتمالا معروفترین شاخه عکاسی تجاری، عکاسی از مد و فشن باشد. این سبک از عکاسی در تبلیغات، بنرهای خیابانی، فروشگاهها و مجلات بسیاری دیده میشوند. در این سبک از عکاسی از تکنیکها تا استایل تا جزییات پارچه و لباس، ممکن است مدنظر قرار گیرد.
عکاسی پرتره
از زمان پیدایش صنعت عکاسی تا به امروز، عکسهای پرتره خانوادگی برای عکاسها یک حوزه پردرآمد و سودآور به شمار میرفته است. عکسهای عروسی و پرترههای خانوادگی عموما جزو عکاسی تجاری محسوب نمیشوند؛ اما از آنجایی که این سبکها بسیار معروف هستند از آنها برای مقاصد تجاری استفادههای بسیاری میشود.
منبع مطالب : http://1001boom.com
نظرات شما عزیزان:
:: برچسبها: "بروشورها"دیزاین"حیطه",