عکاسی تجاری چیست؟


عکاسی تجاری برای رونق بخشی به یک کسب و کار

تاجرها و صاحبان کسب و کارها، از عکاسی تجاری برای معرفی و رونق بخشیدن به کار بهره می‌گیرند. این همان تفاوت بین عکاسی تجاری، که معمولا در آتلیه‌ها و محیط‌ های مجزای صورت می‌گیرد، و عکاسی صنعتی است که در سایت‌ها و کارخانه‌ها اجرا می‌شود. بسیاری از حرفه‌ای‌ها در زمینه عکاسی تجاری نمی‌توانند وظایف یک عکاس صنعتی را عهده‌دار شوند.

یک راه متداول برای معرفی و تبلیغ یک کسب و کار، عکاسی از معماری و بنای ساختمان‌هاست؛ جایی که خود کسب و کار همچون یک محصول به چشم می‌آید.


عکاسی از غذا و آماده سازی منوها

غذاها اگر سوژه عکاسی باشند، بهترین کارآیی را برای منوهای رستوران‌ها و مجله‌های آشپزی خواهند داشت. در عکاسی از غذاها همانطور که پیشتر هم به آن اشاره شد، نکات متنوع و خلاقانه‌ای باید در نظر گرفته شود تا بیننده دچار حس گرسنگی شده و به خوردن ترغیب شود. عکس‌ها معمولا در رستوران‌ها یافت می‌شوند، پس عکاس برای این سبک از عکاسی باید در محل حضوا پیدا کند و ابزارهای قابل حملی و نقلی داشته باشد که بتواند در صورت نیاز آنها را جابه‌جا کند.


عکاسی مد و فشن

احتمالا معروف‌ترین شاخه عکاسی تجاری، عکاسی از مد و فشن باشد. این سبک از عکاسی در تبلیغات، بنرهای خیابانی، فروشگاه‌ها و مجلات بسیاری دیده می‌شوند. در این سبک از عکاسی از تکنیک‌ها تا استایل تا جزییات پارچه و لباس، ممکن است مدنظر قرار گیرد.

عکاسی پرتره


از زمان پیدایش صنعت عکاسی تا به امروز، عکس‌های پرتره خانوادگی برای عکاس‌ها یک حوزه پردرآمد و سودآور به شمار می‌رفته است. عکس‌های عروسی و پرتره‌های خانوادگی عموما جزو عکاسی تجاری محسوب نمی‌شوند؛ اما از آنجایی که این سبک‌ها بسیار معروف هستند از آنها برای مقاصد تجاری استفاده‌های بسیاری می‌شود.

منبع مطالب : http://1001boom.com

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: "بروشورها"دیزاین"حیطه"

تاريخ : سه شنبه 25 بهمن 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.