چگونه از سایه ها در عکس پرتره استفاده کنیم

بالای سر سوژه وجود داشته باشد. به طور تقریبی ارتفاع دیوار باید دو برابر مدلتان باشد. همچنین لازم است عرض دیوارتان نیز کافی باشد تا عکس نهایی در هم ریختگی و عوامل حواس پرتکن نداشته باشد.

2. نور کلیدی


برای ایجاد سایه نیاز به یک منبع نور قوی دارید. ما از یک فلاش SB-910 Speedlight نیکون استفاده کرده ایم، اما شما از هر نور پرقدرتی می توانید استفاده کنید. اگر از فلاش اکسترنال استفاده می کنید، حالت ریموت آن را فعال کنید تا بتوانید آن را در محلی غیر از روی دوربین قرار دهید. سپس کانال و گروه آن را با استفاده از دکمه های پشت آن با دوربین جور کنید.

3. تعیین فاصله


ممکن است تعیین محل و اندازه دقیق سایه اندکی دشوار باشد و نیاز به سعی و خطا داشته باشید. هر چه شیء مورد نظرتان به منبع نوری نزدیک تر باشد، اندازه سایه بر روی دیوار بزرگ تر خواهد شد. لازم است که مدل را در جلوی دیوار قرار دهید و چند عکس آزمایشی بگیرید تا میزان بزرگی سایه دستتان بیاید.

4. انداختن سایه


برای داشتن کنترل کامل بر روی عکس از مُد نوردهی دستی استفاده نمایید. نورسنجی برای قسمت سایه را انجام دهید؛ ما سرعت شاتر را ۱/۱۲۵ ثانیه و ایزو را بر روی ۵۰۰ در اتاقی تاریک قرار دادیم. از سوژه بخواهید که تا جای ممکن به دیوار نزدیک شود تا اندازه سایه شان کاهش یابد. این کار همچنین به هموار کردن فوکوس در سر تا سر عکس کمک می کند.

5. به دست گرفتن کنترل

در منوی Custom Shooting، گزینه Bracketing/Flash، سپس Flash Cntrl for built-in flash و سپس مُد Commander را انتخاب کنید و آن را بر روی M قرار دهید. اگر از چند عدد فلاش استفاده می کنید، کانال (channel) باید بر روی دوربین و همه فلاش ها یکسان باشد، اما گروه ها را متفاوت انتخاب کنید تا بتوانید فلاش مربوط به شیء را قویتر کنید.

6. ژست دادن به مدل


لازم است مدلتان را هدایت کنید. اگر دستیاری دارید، آنها می توانند در قرار گیری سوژه و سایه کمک کنند. اگر از فلاش استفاده می کنید، چند عکس آزمایشی بگیرید تا ببینید سایه کجا می افتد.. اگر از نور پیوسته استفاده می کنید نیازی به گرفتن عکس آزمایشی نیست.

7. نورپردازی مدل

در حالت فعلی با چیدمان حاضر، روشن کردن سوژه اصلی (مدل) اندکی دشوار خواهد بود، به این دلیل که پرتاب نور به سمت آن باعث از بین رفتن سایه شیء می شود. شما می توانید نورتان را پخش کنید تا تنها یک طرف نورپردازی شود. ما از یک فلاش اکسترنال که جهت آن به سمت چپ است استفاده کرده ایم. نور این فلاش به دیوار سمت چپ برخورد کرده و نور بازگشتی که پخش شده است همچون فلاش تکمیلی یا پُرکننده عمل می کند.

توصیه نهایی

وسایلی که توسط آنها سایه ایجاد می کنید نقش مهمی در اجرای موفقیت آمیز کار دارند. برای سایه های قویتر، از وسایل مات و به اندازه کافی ضخیم استفاده کنید تا سایه ایجاد شده توسط فلاش از بین نرود.

منبع مطالب : کانال تلگرام Kaizengroupstudio


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: "سیلوئتی"هالیوودی"اکسترنال"

تاريخ : چهار شنبه 7 اسفند 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.