آموزش عکاسی از انعکاس مناظر شهری به کمک آینه

نیاز دارید که بر روی یک افق صاف قرار دارند، در این صورت چیزی دارید تا ورقه پلکسی گلاس خود را با آن تراز کنید. اگر بتوانید پلکسی گلاس را از روی کف زمین بالا ببرید بهتر است، چراکه می توانید برای عکاسی به اندازه کافی به سطح آن نزدیک شوید. بنابراین هنگام پیدا کردن جای مناسب، این مسئله را در ذهن داشته باشید.

2. تنظیم زاویه سطح بازتابنده


مطمئن شوید که زاویه پلکسی گلاس یا آینه شما با افق تنظیم شده است، در غیر اینصورت یک طرف صحنه شما بزرگتر از طرف دیگر از کار در می آید. ما ورقه پلکسی گلاس خود را بر روی یک بشکه قرار دادیم، اما اگر هیچ تکیه گاه افقی در محل شما وجود ندارد، می توانید از یک سه پایه دیگر و یک تکیه گاه مثل نرده برای ساخت یک میز موقت استفاده کنید (نهایتا می توانید یک چهارپایه به همراه داشته باشید!) .

3. تنظیم سه پایه


سه پایه خود را طوری تنظیم کنید که سر آن هم سطح با پلکسی گلاس باشد (یک سه پایه با تراز حبابی در اینجا بسیار مفید خواهد بود). حتی اگر شما از یک نوردهی طولانی برای عکس های خود استفاده نمی کنید، سه پایه دوربین شما را ثابت نگه خواهد داشت، و برای بررسی خط افق و فوکوس کردن صحیح به شما زمان می دهد.

4. انعکاس را در کادر جای دهید


بهتر است از یک لنز واید برای این پروژه استفاده کنید، چراکه شما از نزدیک پلکسی گلاس عکس می گیرید و جا دادن یک صحنه بزرگ ممکن است با لنز استاندارد مشکل باشد. اگر به خاطر فاصله کانونی بلند لنزتان مجبور شوید از عقب تر عکاسی کنید، ممکن است انعکاس باریک تر از آن شود که به وضوح دیده شود.

5. نصب دوربین روی سه پایه


6. پیش به سوی بیشترین عمق میدان


از آنجا که ورقه پلکسی گلاس و ساختمان ها از یکدیگر دور هستند، شما باید از یک دیافراگم کوچک برای نگه داشتن هر دو صحنه واقعی و صحنه منعکس شده در فوکوس واضح و شارپ، استفاده کنید. ما برای به دست آوردن حداکثر عمق میدان، با دیافراگم f/16 عکس گرفتیم (ریسک بستن بیشتر دیافراگم و پدید آمدن انکسار یا diffraction که کیفیت عکس را پایین می آورد، نپذیرفتیم).

نکات پایانی

اگر شما می خواهید کل تصویر را شارپ به دست آورید، دو عکس بگیرید، که یکی از آنها بر روی ساختمان و دیگری بر روی پلکسی گلاس فوکوس شده باشد. عکس ها را در فتوشاپ باز کنید، تصویر فوکوس شده بر روی پلکسی گلاس را بکشید و روی تصویر فوکوس شده بر روی ساختمان رها کنید و با استفاده از ابزار Move آنها را درست روی هم قرار دهید.

با تنظیم ابزار Marquee بر روی مستطیل (alt/ctrl + M)، یک ناحیه انتخابی (selection) دور انعکاس ایجاد کنید. مطمئن شوید که مستطیل هم سطح با خط افق است، سپس بر روی آیکون Add vector mask در پایین پنل لایه ها کلیک کنید.

در انتها، قبل از گرفتن عکس، سطح بازتابنده خود را با پارچه لنز تمیز کنید – این کار آسان تر از حذف اثر انگشت ها در مرحله ویرایش است.

منبع مطالب : کانال تلگرام Kaizengroupstudio


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: "پلکسی"پلاس"

تاريخ : سه شنبه 16 بهمن 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.