تدریس و آموزش عکاسی از عکاسان حرفه ای

بعد از عکاسی از به وجود آمدن این مشکل ها جلوگیری کنید. بعد از ریختن عکس ها بر روی کامپیوتر، کارت حافظه را فرمت کنید تا کارت حافظه خالی ای آماده برای عکاسی داشته باشید.

درس عکاسی ۲: با فرمت RAW عکاسی کنید.

در خیلی از شرایط عکس هایی که با فرمت JPEG می گیرید ممکن است بی عیب باشند و بتوان با همان فرمت JPEG از آنها استفاده کرد، اما گاهی به اشتباه عکس ها در شرایط نوری و تراز سفیدی دچار مشکلاتی می شوند که اگر این عکس ها را با فرمت RAW نگرفته باشید نمی توانید آنها را به خوبی احیا کنید.


اگر در حالت RAW عکس بگیرید می توانید عکس بسیار بهتری با فرمت JPEG بسازید. ریسک نکنید، و تا جایی که ممکن است با فرمت RAW عکس بگیرید.

درس عکاسی ۳: برای عکاسی از کودکان خود را با برنامه آنها تنظیم کنید.

عکاسی از کودکان می تواند خیلی لذت بخش باشد، اما در عین حال اگر نتوانید خود را با شرایط آنها هماهنگ کنید، می تواند مانند کابوسی خسته کننده و آزار دهنده باشد.


اگر می خواهید در عکسی که از کودک می گیرید او با چشمان درشتش به دوربین زل بزند و خوابش نبرد، بگذارید تا او خوابش را بکند و خودش بیدار شود، و بعد از غذا خوردن و عوض کردن و انجام کار های دیگرش، از او عکس بگیرید، در غیر این صورت نمی توانید جلوی گریه های او را بگیرید.

برعکس، اگر کودک بیدار است و می خواهید در حالی که خواب است از او عکس بگیرید بگذارید زمان خوابش برسد و خودش بخوابد و بعد از او عکس بگیرید.

 

 

 

از کودکان باید اینطور عکس بگیرید و هیچوقت نباید آنها را مجبور به کاری کنید.

درس عکاسی ۴: از لنز های سریع استفاده کنید

لنزهایی که دریچه دیافراگم آنها زیاد باز می شود بی خودی گران نیستند؛ این لنز ها با دیافراگم بازشان نور بیشتری را به داخل لنز راه می دهند و این امر باعث می شود شما بتوانید از سرعت شاتر بالاتری استفاده کنید و در نتیجه می توانید حرکات را ثابت نشان دهید و از لرزش احتمالی دوربین هم در شرایطی که نور زیادی در محیط نیست جلوگیری کنید.


حتی وقتی دوربین شما حساسیت خیلی بالایی به نور داشته باشد، و شما بخواهید از ورزش یا کنسرتی عکاسی کنید هیچ چیزی جایگزین دیافراگم باز نمی شود.

در چنین شرایطی اگر به جای لنزی که دیافراگم آن تا f/2.8 باز می شود از لنزی استفاده کنید که دیافراگم آن به اندازه f/5.6 باز می شود در نهایت عکسی خواهید داشت که شفافیت کمی دارد و ممکن است محو باشد، ولی اگر با دیافراگم f/2.8 عکس بگیرید عکسی شفاف با جزئیاتی واضح خواهید داشت.

علاوه بر این ها قدرت فوکوس لنزهایی که دیافراگم آنها باز تر است به شدت بیشتر از لنزهای با دیافراگم بسته تر خواهد بود.

 

 

 

اگر به طور معمول از سوژه های متحرک در شرایط کم نور عکس نمی گیرید ولی علاقه دارید که عکاسی در این شرایط را تجربه کنید، سعی کنید یک لنز سریع تهیه کنید، شاید آنقدر که فکرش را می کنید گران نباشد.

درس عکاسی ۵: نور های مدلینگ (Modeling Light) گرم می شوند.

اکثر فلاش های استودیو ای نور مدلینگی دارند که به شما پیش نمایشی از فلاش را نشان می دهند (اینکه نور فلاش کجای سوژه خواهد تابید). این قابلیت به شما امکان تنظیم دقیق تر نور قبل از گرفتن عکس را می دهد. مشکل بزرگی که در استفاده از این لامپ های قوی وجود دارد این است که بعد از چند دقیقه استفاده حرارت آنها به شدت بالا می رود.

البته اگر از گیاهی حساس و یا شکلات عکس نمی گیرید این مسأله بزرگی نیست، اما حواستان باشد وقتی می خواهید تلطیف کننده ای (مانند Softbox – سافت باکس) بر روی فلاش نصب کنید دستتان نسوزد، و حواستان به گرمای بیش از حد فلاش باشد.

تا خنک شدن نور مدلینگ صبر کنید و جسمی را به آن نزدیک نکنید، چرا که این چراغ کوچک با حرارت بالایی که دارد می تواند اجسام را بسوزاند و یا آب کند.

درس عکاسی ۶: در عکاسی از مراسم عروسی چندین دوربین و لنز به همراه داشته باشید.

اگر برای عکس گرفتن از مراسم عروسی استخدام شدید، بدانید که عروس و داماد هیچ همدردی ای در توقف عکاسی شما نمی کنند، چه لنزتان بیفتد چه دوربینتان توقیف شود و یا هر مشکل دیگری جلوی عکس گرفتن شما را بگیرد.

در حقیقت در چنین شرایطی آنها به شدت ناراحت و عصبانی خواهند شد.

آنها هزینه خیلی بالایی برای این روز کرده اند و به هیچ بهانه ای نمی پذیرند که شما از عکاسی دست بکشید و هیچ فرصت دومی هم در کار نیست.

پس اگر می خواهید از چنین مراسمی عکاسی کنید حتماً باید امکانات اضافی و زاپاس به همراه داشته باشید.

درس عکاسی ۷: اگر می خواهید از عروس و داماد عکس بگیرید قبل از عکاسی مکان مناسبی برای عکس گرفتن پیدا کنید.

در رابطه با عکاسی از عروسی، حرفه ای ها قبل از اینکه از عروس و داماد عکس بگیرند مکان مناسبی برای عکاسی در نظر می گیرند. ترجیجاً در همان زمانی از روز که می خواهید عکاسی کنید مکانی که می خواهید در آنجا عکس بگیرید را بررسی کنید تا با شرایط نوری مشابه آن مکان را دیده باشید.


حتی اگر شرایط آب و هوایی مساعد بود سعی کنید مکان هایی را هم در نظر داشته باشید تا در صورت تغییرات ناگهانی و پیش بینی نشده آب و هوایی هم بتوانید عکاسی کنید.

وقتی در چنین شرایطی آمادگی کامل داشته باشید می توانید با اعتماد به نفس بیشتری عکس بگیرید و بر روی کادر، ژست و نوردهی عکس تمرکز بیشتری داشته باشید.

در کنار این ها شما با در نظر داشتن مکانی مناسب از قبل، حرفه ای تر به نظر می رسید. اگر جلو روی عروس و داماد به دنبال مکانی مناسب برای عکاسی باشید آنها هم به شما کمتر اعتماد خواهند کرد.

درس عکاسی ۸: یک سه پایه خوب تهیه کنید.

این روز ها خرید یک سه پایه خوب هزینه خیلی گزافی نیست، اگر می خواهید از تمامی پیکسل های دوربین خود به خوبی استفاده کنید خرید یک سه پایه خوب سرمایه گذاری به جایی است.

اما در خرید مدل مناسب عجله نکنید. به این فکر کنید که بیشتر در چه شاخه ای از عکاسی می خواهید از آن استفاده کنید، کجاها می خواهید از آن استفاده کنید و چگونه می خواهید آن را حمل کنید.

اگر می خواهید از سه پایه در خانه و یا در استودیو استفاده کنید می توانید سه پایه ای سنگین و بزرگ بگیرید، چرا که نمی خواهید آن را حمل کنید. اما اگر می خواهید سه پایه را زیاد با خود حمل کنید و در فضای باز از آن استفاده کنید قاعدتاً باید سه پایه ای سبک و کوچک و قابل حمل بگیرید.


پیدا کردن سه پایه سبک و کوچک ساده است، اما باید سه پایه ای پیدا کنید که در عین سبک بودن قدرت و استحکام بالایی داشته باشد تا بتوانید از لنز های سنگین و در شرایطی که باد می آید از آن استفاده کنید. در خرید سه پایه خسیس نباشید چرا که در این صورت با عکس های محو و با شفافیت پایین رو به رو خواهید شد، و در نهایت مجبور می شوید سه پایه دیگری (با قیمت بالاتر) تهیه کنید.

اگر می خواهید در ساحل (یا حتی درون آب) از سه پایه استفاده کنید، سه پایه ای انتخاب کنید که بتواند در شرایط بحرانی محکم باشد و استحکام بالایی در برابر ضربه داشته باشد، همچنین باید مفاصل این سه پایه عایق باشند تا بتوانند در برابر نمک دریایی ایزوله باشند. ممکن است ارزان نباشد، اما می تواند تنها سه پایه ای باشد که باید تهیه کنید.

درس عکاسی ۹: در استفاده از فلاش حرفه ای شوید.

خیلی از علاقه مندان به عکاسی از استفاده فلاش در عکس هایشان ترس دارند، اما در حقیقت استفاده از فلاش می تواند کیفیت عکس شما را به شدت بالا ببرد.


عکاس های حرفه ای خبری و اجتماعی از فلاش به عنوان نور مکمل استفاده می کنند و به سوژه روح تازه ای می دهند، با فلاش رنگ های عکس بهتر دیده می شوند و عکس شفافیت بیشتری خواهد داشت و این امر باعث می شود تا کار شما بیشتر مورد علاقه افراد قرار گیرد و احتمال استخدام شما بالا برود.

اگر مراسمی در پیش رو دارید که می خواهید از آن عکاسی کنید، استفاده از فلاش را تمرین کنید تا با اعتماد به نفس بالاتری در محل مراسم حضور پیدا کنید و عکس های بهتری بگیرید.

درس عکاسی ۱۰: تمام عکس های را با سایز ۱۰۰% مشاهده کنید.

اگر عکس را با دقت بالا و با سایز ۱۰۰% مشاهده نکنید می توانید بعد از چاپ عکس اشتباهات فاحشی در عکس مشاهده کنید.

برای اینکه مطمئن شوید که تمام گرد و خاک های اضافی را از عکس پاک کرده اید و کل عکس را بررسی کرده اید، عکس را با وضوح ۱۰۰% مشاهده کنید و از Guide ها (خطوط راهنمایی) استفاده کنید و هر قسمت را با دقت بررسی کنید.


درس عکاسی ۱۱: از لوازم خود در برابر آب و هوای نا مساعد مواظبت کنید.

اگر شرکت سازنده دوربین و لنز شما توضیحی راجع به مقاوم بودن دوربین در شرایط آب و هوایی نا مساعد نداده باشد، قطعاً دوربین و لنز شما مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی نا مساعد نخواهد داشت. در این زمینه ریسک نکنید، چرا که اندکی آب باران (یا خاک) می تواند دوربین شما را دچار مشکل جدی کرده و شما مجبور شوید دوربینتان را برای چند روز به خدمات گارانتی شرکت مربوطه منتقل کنید.

وسایلی حرفه ای برای عایق کردن دوربین و مقاوم سازی آن در شرایط آب و هوایی نا مساعد وجود دارند، ولی شما می توانید با استفاده از یک پلاستیک ساده هم دوربین خود را در برابر شرایط نا مساعد آب و هوایی مقاوم کنید.


 منبع مطالب : http://www.ithk.ir/1393/03/teaching-and-learning-photography-a-photography-professionals


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: "Softbox"Modelin"Light

تاريخ : سه شنبه 11 دی 1396 | 9:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.