رفلکتور‌

Backlight یا نور پشت:

بک لایت به خصوص هنگام استفاده از نور‌های طبیعی، زیبایی بسیار دراماتیک و جذابی را به سوژه می‌بخشد. استفاده از بک لایت، یک حاشیه نازکی از نور یا همان ریم‌لایت کناره‌های سوژه را روشن می‌کند. برای خلق تصویری با ریم‌لایت، باید سوژه را پشت به منبع نور که همان خورشید است قرار داد به گونه‌ای که نور خورشید از پشت به آن بتابد و رفلکتور را در مقابل سوژه و با زاویه‌ای که بازتاب نور خورشید مستقیماً به آن بتابد، قرار دهیم. در این صورت تمام قسمت‌های سوژه به طور کامل روشن می‌شود و اگر به دنبال سایه‌هایی محو، در قسمت‌هایی از سوژه هستیم می‌توان رفلکتور را کمی به کناره برد.

 

روشن کردن سایه‌های بسیار تیره:

در بعضی از مواقع به دلیل وجود اشیای تیره در صحنه و با به علت شرایط نور‌پردازی، قسمت‌هایی از سوژه به شدت تیره می‌شوند و اگر از آن‌‌ها عکسی‌ بگیریم، خیلی جذاب به نظر نخواهند رسید. برای حل این مشکل می‌توان رفلکتور را مستقیماً مقابل سایه قرار داد و تا حدی آن را روشن نمود.

قرار دادن رفلکتور، در حالت‌های مختلف نتیجه‌های متفاوتی را می‌تواند در پی داشته باشد و باید با قرار دادن آن‌ها در موقعیت‌های مختلف به صورت تجربی به نورپردازی دلخواه خود رسید. قواعد و فرمول‌های بسیاری به عنوان راهنمای استفاده از رفلکتور‌ها تا به حال نوشته شده ولی واقعیت این است که باید خود فرد دست‌به‌کار شود و با امتحان کردن حالات ممکن به نتیجه‌ای ایده‌ال و سبک شخصی خود برسد.

منبع مطلب :

 

http://blog.pixel.ir/reflectors

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 28 تير 1396 | 19:13 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.