چگونه منابع نوری مختلف را با هم ترکیب کنیم

تجهیزات محل عکاسی

اکنون من باید مقدار مناسب فلاش را برای اینکه عکس واقع بینانه به نظر برسد پیدا کرده و با نور اتاق و نور مو ها که از پنجره می تابد، ترکیب کنم.

عکس پشت صحنه بالا چیدمانی را که من برای این عکاسی استفاده کردم، نشان می دهد. یک فلاش استودیو وجود دارد که از یک پک باتری تغزیه می شود. این فلاش از Elinchrom است و یک Ranger Quadra نامیده می شود. در واقع شما می توانید دو فلاش با آن راه اندازی کنید، اما نه با همان میزان روشنایی. من به طور معمول فقط از یک سر فلاش استفاده می کنم.

سر فلاش به انتهای یک مونوپاد متصل می شود، که در اینجا توسط یک دستیار نگه داشته شده است. این آماده سازی برای عکاسی نوع «بدو و بگیر» که شما باید در یک مراسم عروسی انجام دهید، عالی است: شما مجبور نیستید کار خود را با تنظیم پایه های فلاش و تلاش برای به زور جا دادن آنها در بین صندلی ها و مکان های تنگ، در هم و برهم کنید.

بسته باتری فوق العاده سبک وزن است، بنابراین دستیار آن را بر روی دوش خود انداخته است – من از کم بودن وزن آن شگفت زده شده بودم.

قدرت فلاش

اگرچه من دارم این کار را با یک Elinchrom Ranger Quadra انجام می دهم، شما می توانید همین کار را با فلاش کفشک و یک سافت باکس پاپ آپ کوچک ۲۴ اینچی نیز انجام دهید – به خصوص در محیط های داخلی مثل این، چون هدف در اینجا استفاده از فلاش های زیاد نیست. ما سعی داریم فلاش را با نور محیط موجود ترکیب کنیم – ما نمی خواهیم بر آن غلبه کنیم.

به همین دلیل است که من به طور کلی هنگام گرفتن یک عکس آزمایشی، با قدرت پایین در حدود ¼ قدرت شروع می کنم. من می خواستم این نور طوری به نظر برسد که انگار یک پنجره بزرگ خوب در سمت چپ من قرار دارد، به جای راه پله و اتاق تعویض لباس عروس که در واقع آنجا بود.

بنابراین اکنون کار شما این است که یک عکس آزمایشی بگیرید و ببینید نور چطور به نظر می رسد. آیا واقعی به نظر می رسد؟ آیا نور فلاش بر نور پنجره که پشت موهای او را روشن کرده است غلبه می کند یا با آن ترکیب می شود؟ آیا بیش از حد «درخشان» به نظر نمی رسد؟

بزرگترین اشتباهی که من دیده ام این است که نور فلاش بیش از حد روشن و مشهود به نظر می رسیده. سعی کنید آن را لطیف کنید.

سرعت شاتر

اکنون من بر همه چیز تسلط کامل دارم. به لطف آن صفحه نمایش LCD در پشت دوربین شما، کل فرآیند تنها یک یا دو دقیقه طول می کشد – اگر فلاش بیش از حد روشن باشد یا نور محیط نادرست باشد، شما فورا می توانید ببینید. اگر فکر می کنید نور محیط بیش از حد تاریک است، تمام کاری که لازم است انجام دهید کم کردن سرعت شاتر است.

کم کردن سرعت شاتر از ۱/۱۲۵ ثانیه به ۱/۶۰ ثانیه اجازه می دهد تا نور طبیعی بیشتری در عکس شما باشد. تا زمانی که سوژه شما حرکت نمی کند، می توانید تا ۱/۳۰ ثانیه یا حتی آهسته تر نیز پیش بروید – فلاش حرکت های جزئی را تقریبا فریز یا ثابت می کند، بنابراین شما حتی ممکن است قادر باشید در صورت لزوم از این میزان هم پایین تر بروید.

در این مورد، من برای این عکس خاص توانستم آن را در ۱/۱۲۵ ثانیه نگه دارم. دیافراگم من به f/8 رسید، که تقریبا همه چیز را از جلو تا عقب در فوکوس نگه می دارد.

اگر شما واقعا چشم خود را به قدرت فلاش بدوزید، با این هدف که عکس بیش از حد «درخشان» به نظر نرسد، کاملا به آن خواهید رسید.

 

انتخاب لنز

من این عکس را با یک لنز ۸۵ میلیمتری گرفتم که درجه دیافراگم پایینی دارد (ضریب اف). گزینه های خوبی از لنزهایی با دیافراگم های در محدوده f/1.4 وجود دارد. اما از آنجا که من در f/8 عکس گرفتم، تقریبا هر گونه مزیتی که یک لنز ۸۵ میلی متری با گشودگی f/1.4 به ارمغان می آورد را به هدر دادم.

من این لنز را انتخاب کردم چون فکر می کردم به اندازه کافی نور طبیعی در این اتاق وجود خواهد داشت تا آن نوع عکسی که من می خواهم را ایجاد کند. همانطور که معلوم شد، من اشتباه می کردم. خوشبختانه، ما تجهیزات نورپردازی محل عکاسی را نیز با خود آورده بودیم.

تغییر لنز به من کمکی نمی کرد. هر کدام از لنزها را که برای عکاسی بعدی قرار می دادم، هنوز هم باید با f/8 عکس می گرفتم، چون ما از قبل تعیین کرده بودیم که چه ضریب اف یا f/stop ای برای این ظاهر مناسب است.


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: "درخشان"استاپ"

تاريخ : دو شنبه 10 اسفند 1395 | 8:0 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.