نکاتی در عکاسی از درختان

این دنیا هستند، بنابراین با پر کردن تصویر بوسیله درخت یا جدا کردن آن از دیگر اجزای تصویر عکسی قدرتمند گرفته اید. شاید بگویید پیدا کردن یک درخت تک تنها کار ساده ای نیست. خوب باید بگویم حتما لازم نیست یک درخت تک و تنها پیدا کنید کافیست در از گوشه یک باغ عکاسی کنید تا اینکه سعی کنید در میان انبوه درختان عکس بگیرید همچنین در پارک ها و در مناطق مسکونی می توانید تک درخت ها را بیابید یا می توانید کادر تصویر را به گونه ای ببندید که درخت به تنهایی نمایش داده شود در این حالت با استفاده از لنز تله بهتر می توانید این کار را انجام دهید.

به دنبال شکل ها و زوایا باشید

قرار دادن یک درخت در وسط تصویر خیلی زیبا نیست.

اگر چه بیشتر درخت ها بلند هستند و در درازا شکل یافته اند. اما همیشه می توانید درختانی بیابید که شکلی خاص دارند و طبق الگویی خاص تزیین شده اند یا به صورت طبیعی شکلی منحصر به فرد یا جالب دارد. این الگو ها و شکل ها ممکن است در اولین نگاه کشف نشوند. اما وقتی که کادر بندی تصویر را شروع می کنید باید از زوایای مختلف به درختان نگاه کنید تا الگوی جالبی از درخت یا درختان تهیه نمایید.


زمان و محل عکاسی

به نور دقت کنید

در مورد نور در عکاسی بسیار شنیده اید و خوانده اید و می دانید که بدون توجه به نور نمی توان عکس زیبایی گرفت. در یک هوای ابری نور ملایمی در اختیار شماست که برای عکاسی از درختان بسیار مناسب است. اگر روزی آفتابی است یا در ساعت های طلایی عکاسی یعنی قبل از غروب آفتاب یا بعد از طلوع آفتاب هستید آنگاه سعی کنید در سایه درختان از آنها عکس بگیرید می توانید درخت یا درختان را همانند یک شبه سیاه در تصویر نشان دهید معمولا شبه درختان عکس های زیبایی خلق می کنند. اگر خود را در میان سایه ای از شاخه های درختان یافتید آنگاه در این طاق طبیعی از شاخ و برگ درختان به دنبال جاهایی باشید که نور از میان آنها نفوذ کرده است این جلوه زیبایی است که می توانید در عکس های خود از آن بهره ببرید.


به زمان، محل و وضعیت آب و هوا توجه داشته باشید.

بسته به زمانی که عکس می گیرید درختان می توانند بسیار متفاوت به نظر برسند. فصل ها و شرایط اب و هوایی می توانند در حس یا پیامی که عکس شما القا می کند تاثیر منفی یا مثبت داشته باشند. عکاسی از درختان در مه و رطوبت می تواند حس ترس و مرموز بودن را القا کند، درختان پاییزی با برگ های رنگارنگ می توانند آرامش بخش یا محرک احساسات باشند. موقعیت مکانی درخت هم می تواند نقش مهمی در بهتر کردن عکس داشته باشد درختی که در انتهایی جاده ای پیچ در پیچ قرار گرفته یا درختی که ابتدای یک جاده گل آلود روستایی قرار دارد می تواند احساسات بیننده را برانگیزد. باران کنتراست هر عکسی را بالا می برد و در این میان عکس گرفتن از درختی در میان باران سوژه شما یا همان درخت را در مرکز توجه تصویر قرار می دهد.

چند نکته کوتاه برای عکاسی از درختان

سعی کنید فیلتر IR را هنگام عکاسی از درختان امتحان کنید.

از درختان هنگام طلوع یا غروب آفتاب عکس بگیرید.

اضافه کردن افراد در پیش زمینه تصویر می تواند به عنوان مقیاسی برای نشان دادن بزرگی و شکوه درختان مورد استفاده قرار گیرد همچنین برای رساندن پیامی از طبیعت بسیار مناسب است.

به ترکیب تصویری که از درختان می سازید ابرها را هم اضافه نمایید تا ترکیبی قوی بسازید.

آیا می خواهید عکاسی از درختان را با یک سفر به مناطق سر سبز شروع کنید؟ چرا از پارکی که در نزدیکی خانه شماست شروع نمی کنید؟

استفاده از لنز های واید را فراموش نکنید و از درختان از نزدیک عکس بگیرید.

نوشته: راندا کالو

ترجمه: علی یزدی مقدم

منبع : http://www.yadbegir.com/new/?p=539


 

برای دیدن عکس های درخت بر روی عکس کلیک کنید

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 | 8:56 | نویسنده : حمید حسینی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.