عکاسی طبیعت ، معماری، خبری

تفاوت سبک و دیدگاه عکاس در عکاسی

امروز داشتم مقاله ای را در مورد عکاسی می خواندم,  که بسیار جالب بود.
در یک کار تحقیقی در کشور ایالات متحده امریکا یک سوژه ثابت یا به طور مشخص یک فرد را به شش نفر عکاس می سپارند و از انها می خواهند که از این فرد، عکاسی پرتره انجام بدهند، منتها تفاوت کار در اینجاست که به هر یک از عکاسهای محترم توضیح متفاوتی در مورد این شخص می دهند، مثلا به یکی می گویند که سوژه یک کارمند معمولی است، به نفر بعد می گویند که او یک معتاد بهبود یافته است، به نفر بعد می گویند که او یک شخص ثروتمند است و بقیه هم به همین ترتیب، سوابق مختلفی را از این فرد یا مدل مورد عکاسی دریافت می کنند.

نتایج کار هر عکاس و تفاوت در پرتره های به دست امده واقعا حیرت انگیز بوده، دانشمندان محترم این تحقیق دریافتند که پبش زمینه ای که هر عکاس از سوژه خودش به دست می اورد،  به طور شگفت اوری بر سبک و نوع عکاسی او تاثیر گذار است.

این مسئله واقعا باعث شد به این موضوع فکر کنم، عکس پرتره ای که ما میگیریم، چقدر حاصل تجربه و هنر ما هست، چقدرش تصویر واقعی آن فرد محترم که جلوی دوربین نشسته.

قبل از اینکه شما به مباحث فنی دوربین، نکات نور پردازی و تکنیک های عکاسی ورود کنید، باید به این نکته توجه کنید که بعنوان یک هنرمند عکاس، چکار میخواهید انجام بدهید، این کاری که انجام میدهید، عکسی که میگیرید، شما در آن چقدر تاثیر گذار هستید.

تفاوت میان بسیاری از ما و هنرمندان اروپایی و امریکایی و کلا آن طرف آبی ها به قول خودمان، در این نکته نهفته است.




:: برچسب‌ها: "مرلین"مونرو"ژان"کورمان",
نويسنده : حمید حسینی