
عکاسی تجاری یعنی عکاسی برای کارهایی که مقاصد تجاری دارند. مثلا برای تبلیغات، بازرگانی، معرفی، تبلیغ و فروش یک محصول یا خدمات، یا آماده سازی بروشورها و نشریههای تجاری، منوهای رستورانها و کافهها و مراکز مشابه مورد استفاده قرار میگیرد. راههای خلاقانه و متفاوت بسیاری برای معرفی محصول از طریق عکاسی تجاری وجود دارد و این حرفه میتواند برای عکاسانی که در این زمینه فعال هستند بسیار سودمند باشد؛ این در حالیست که سایر عکاسها آن را کسل کننده میدانند.
در ادامه میخواهیم کاربردهای عکاسی تجاری را در حیطههای کاری متفاوت را بررسی کنیم.
معرفی محصول
عکاسهای تجاری از خط تولیدهای محصول یا از یک محصول خاص، میتوانند به نکات مختلفی از آن محصول تاکید داشته باشند؛ مثلا دیزاین محصول یا کارآیی آن. عکاسی تجاری از محصول باید علاوه بر انتقال جزییات محصول به مصرفکننده، با آنها ارتباط احساسی نیز برقرار کند و با جذاب جلوه دادن محصول مورد نظر، آن را تبلیغ کند.
:: برچسبها: "بروشورها"دیزاین"حیطه",