عکس هایی نمادین از شخصیت های مختلف، از ریچارد نیکسون آمریکایی گرفته تا فیدل کاسترو کوبایی، تجربه هایی هستند که باعث رشد عکاس سوئیسی، رنه بری به عنوان یک عکاس مشهور اجتماعی - سیاسی شده اند.
فرادید| عکس هایی نمادین از شخصیت های مختلف، از ریچارد نیکسون آمریکایی گرفته تا فیدل کاسترو کوبایی، تجربه هایی هستند که باعث رشد عکاس سوئیسی، رنه بری به عنوان یک عکاس مشهور اجتماعی - سیاسی شده اند.
به گزارش فرادید به نقل از آژانس عکس مگنوم، مجموعه کارهای رنه بری شامل 160 عکس هستند که بین سال های 1950 تا 1983 گرفته شده اند. اما کار های او بیش از تمامی کارهای سنتی به نمایش در آمده اند: در اینجا هدف هنرمند، توصیف جهانش است، جهانی که آکنده از تجربیات اوست، و همینطور تمامی تلاش های هنری او برای بیان کردن آنچه که در مسیر رسیدن به این تجربه ها احساس کرده است.
در مجموعه کارهای او، شاهد عکس های نمادینی هستیم که بسیاری از ما، بارها و بارها آنها را مشاهده کرده ایم: عکس هایی از چه گوارا یا ریچارد نیکسون در حوزه سیاست، و همینطور پیکاسو یا پابلو کاسالس در حوزه هنر.
عکس های او از بازسازی آلمان پس از جنگ، باعث پیدایش هنر نوینی از عکاسی شد که بعدها در تجربه های عکاسی او در کوبا، مصر، چین و دیگر مناطق نمود پیدا کردند. او خود می گوید: "کار من، زندگی من، و جاه طلبی های هنری من تشکیل دهنده یک اتحاد هستند."
عکس هایی که توسط عکاسان زن گرفته شده اند و در چهار گروه متفاوت، پرتره، معماری، طبیعت و شهر دسته بندی شده اند.
فرادید| کتابخانه عکس Picfair’s Women Behind the Lens، عکس هایی را که توسط عکاسان زن گرفته شده اند را، در چهار گروه متفاوت، پرتره، معماری، طبیعت و شهر دسته بندی کرده است.
۱ – بازگشت به مدرسه. از خیابانهای نایروبی تا حومه بریستول، تصاویرکمی در لیست پرترهها وجود دارند، صحنه هایی صمیمی و خشن، که همگی شخصیتها را به تصویر کشنده اند. یک پرتره متفاوت برای بازگشت به مدرسه. عکاس انگلیسی: Emma Williams.
برچسبها: "لینکلن"میامی"هرتزوگ"دمویرون"ترینیداد"
«هنری کارتیه برسون» یکی از مهمترین عکاسان تاریخ و از بنیان گذاران آژانس عکس مگنوم بیش از ۵۰ سال با دوربین خود به سراسر جهان سفر کرد و تعداد زیادی از مهمترین عکس های تاریخ عکاسی مستند و خبری را به ثبت رساند که باعث شد او را پدر عکاسی خبری مدرن بدانند.
برچسبها: "مگنوم"بانیان"
عباس عطار عکاس نامدار ایرانی هفتاد و یک سال پیش در ایران متولد شد و فارغ التحصیل رشته مطبوعات و ارتباطات درانگلستان است. از سی وپنج سال پیش تاکنون علاوه بر عضویت در آژانس بین المللی عکس مگنوم، از سال ۱۹۹۸تا۲۰۰۱ریاست دورهای این آژانس را بر عهده داشته است.
عکسهای عباس عطار در ژانری مانند «مستند»، «جنگ» و «مذهب» بانام مستعار «عباس» در دهه های گذشته
موردتوجه رسانه ها و مدیاهای بزرگ جهان بوده است. اما برای ایرانیان عکسهایی که «عباس» از انقلاب ۱۳۵۷از ایران
گرفته است به دلیل موضوعات اجتماعی و تاریخی اهمیت بیشتری دارند
و » «Retornos a Oapan» ،«Sur la Route des Espritsاز کتابهای منتشرشده از عکسهای «عباس» میتوان به
«Allah O Akbar» .سایت «عباس و انقلاب» پروژهای مشترک ازکمپین «خبرنگاری جرم نیست» و سایت ایرانوایر به سردبیری و مدیریت مازیار بهاری» است.
برچسبها: ژانری"
اینکه در عکاسی پرتره چشمهای سوژه واضح و شارپ عکاسی شوند موضوع مهمی است. در ادامه یاد میگیرید که چطور از واضح بودن چشمهای سوژه خود مطمئن باشید و چطور راحتتر آنها را واضح سازی کنید.
در عکاسی پرتره چشمها نقاط کانونی هستند و اولین نقطهای است که در عکس پرتره با دیدن صورت یک فرد نظر ما را به خود جلب میکند. البته ممکن است استثناهایی وجود داشته باشد اما در این صورت میتوان به این موضوع توجه کرد که ترکیب بندی در عکاسی پرتره به گونه ای است که باید هر چه بیشتر به واضح بودن چشمهای سوژه در عکاسی توجه کنیم.
مطمئن باشید که از عدد دیافراگم درستی استفاده میکنید.
اولین نکته این است که آیا عمق میدان کافی را در اختیار داریم؟ اگر از یک عدد دیافراگم بزرگ استفاده کنید و فاصله کمی تا سوژه داشته باشید نمیتوانید عمق میدان را زیاد کم کنید. در این حالت برای ایجاد عمق میدان کم که برای عکاسی پرتره مناسب است میتوانید از عدد دیافراگم کوچک استفاده کنید ولی باید مطمئن باشید که تمامی کره چشم را در حالت واضح و شارپ میتوانید ثبت کنید. توجه کنید که کوچکترین حرکتی می تواند بجای چشم ها مژه یا ابرو را واضح سازی کند.
نقاط فوکوس را بر روی چشمهای سوژه قرار دهید.
در این روزها برخی از عکاسان به این معتقد هستند که دیگر نیازی به نورسنجهای دستی نیست، و دلیل آن هم این فلسفه است که میگویند در عکاسی دیجیتال اگر عکسی تاریک است آن را روشنتر کنید و اگر عکسی روشن است آن را تاریکتر کنید. من به شدت با این گفته مخالفم، اگر شما اهل اندازهگیری دقیق هستید، پس حتما به یک نورسنج دستی نیاز دارید. این یک حقیقت است که چشمان تیزبین بعضی عکاسان امکان تنظیم نسبت نور را به آنها میدهد، اما حتی بهترین نورپردازان برای رسیدن به نور مطلوب در قیاس با یک عکاس دارای نور سنج باید وقت بیشتری را صرف کنند. همچنین هیچ راهی برای تکرار دوباره یک نورپردازی خاص استفاده شده در یک عکس در عکس دیگر وجود ندارد مگر آنکه شما بتوانید خروجی هر نور را به صورت جدا ذخیره کنید. در زیر روش استفاده از نورسنج در یک عکاسی فشن با استفاده از چند شاخه نور را به شما نشان خواهم داد.
پس زمینه سفید
هدف: میخواهم که پس زمینه کاملا سفید باشد و مدل در کنارههای خود دارای هایلایت باشد، نور اصلی در سمت راست و نور دوم در سمت چپ دوربین قرار داشته باشند.
اجرا: در ابتدا من یک f-stop برای مدل خود انتخاب کردم. اگر f/11 نوردهی مطلوب من است، پس زمینه باید در حدود f/19 یا ۱.۵stop روشن تر باشد. من از نورسنج دستی سکونیک L558R با مدول RT-32 به این دلیل که امکان سنجش یا فعالسازی پاکت ویزاردها را دارد استفاده میکنم. من نورهای پس زمینه خود را به صورتی قرار دادم که نورسنج مقدار f/16.5+-0.2 را در تمام پس زمینه از بالا به پایین و از چپ به راست بخواند. سپس آنها را خاموش کردم و نور اصلی خود را برمبنای خروجی f11 تنظیم کردم. در آخر خروجی نور دوم خود را که یک parabolic umbrella 67 اینچی بود در حدود stop1.5 پایین ترf 6.7 تنظیم کردم. زمانی که همه نورها تنظیم و در محل خود قرار گرفته بودند، نوردهی کل در حدود f.13 بود، که این امر به دلیل برآیند کل ویژگیهای نورها بود.
برچسبها: \"استاپ\"رینگلایت\"